Monday, February 25, 2013

Perverted world

Welchen Service leistet Ihr im Hotel?

Blouse: Esprit / Cashmere-Sweater: H&M / Jacket: H&M / Necklace: H&M / 
Bag: Bogner / Leatherpants: MMM for H&M / Boots: Acne

Ja, Ihr habt tatsächlich richtig gelesen - die Frage lautet, welche Dienste Ihr dem Hotel erweist. Bis vorgestern hätte ich diese Frage ebenfalls für ziemlich abwegig gehalten, aber meinem lieben Mann ist das Folgende passiert:

In einem durchaus respektablen 3-Sterne-Superior-Hotel, in dem er regelmäßig übernachtet, wenn er geschäftlich unterwegs ist, hat mein Mann den Hotelbesitzer gefragt, wann es denn Abendessen geben würde. Daraufhin hat sich der Hotelchef ein wenig gewunden und schließlich gemeint, dass das jetzt noch nicht gehen würde und ob mein Mann jetzt nicht vielleicht ein wenig spazieren gehen würde wollen. Mein Mann war ein wenig verblüfft, aber da er sich grundsätzlich gerne bewegt, hat er einfach mal ja gesagt. Und was macht daraufhin der Hotelbesitzer? Er fragt doch tatsächlich meinen Mann, ob er denn nicht Brot zum Abendessen kaufen könnte! Erst jetzt war mein Mann vollkommen überrascht – und hat einfach mal zugestimmt! Dass der Hotelchef, als mein Mann mit einer schönen Brotauswahl zurück kam, gerufen hat “Aber das ist zu viel …” kann man jetzt eventuell auf mangelnde Abstimmung zurückführen. Letztendlich haben die beiden gemeinsam die Brotzeit in trauter Einigkeit genossen, mein Mann hatte sie sich ja auch redlich verdient.

Wie geht es Euch, wenn Ihr um einen Gefallen gebeten werdet? Was war die ungewöhnlichste Bitte, die an Euch herangetragen wurde? Macht es Euch froh, wenn Ihr jemanden helfen könnt oder fühlt Ihr Euch zeitweise überbeansprucht?

Und was mein heutiges Outfit anbelangt, ist die Hose unten so eng, dass ich beinahe meinen Mann hätte bitten müssen, mir beim Anziehen zu helfen …


Which service do you perform in hotels?

Yes, you've actually read correctly - the question is, which services you proves the hotel. Until yesterday I would have thought that this question is quite absurd, but my dear husband made the following experience:

In a quite respectable ***-superior-hotel where my husband stays regularly when he is on business trips, he asked the owner of the hotel, when it dinnerwould be ready. Thereupon the hotel manager has hesitiated a little and suggested instead if my husband to go for a short walk. My husband was a little bit asthonished, but because basically he likes moving and he just agreed. And imagine what the owner has done in the next step: He asked my husband if he could buy bread for dinner! Now my husband was completely surprised - and simply just agreed and bought a selection of bread for the hotel.

How are you, if someone ask you for a favor? What was the most unusual request, which you have gotten? Does it make you happy if you can help someone, or are you feeling sometimes overused?

And as far as my current outfit, the pants are so tight that I almost had to ask my husband to help me tightening the pants on ...


181 comments:

  1. loooove the way you layer!!! the coat is perfect but the cherry on the cake is the necklace!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Patti, I like this necklace, too, although orange is not one of my favorite colours!

      Delete
  2. such amazing winter outfit!
    the necklace is such a pop!
    xoxo
    style frontier

    ReplyDelete
  3. Hihi..nette Geschichte...was einem nicht alles passieren kann....und ein schönes Outfit
    Ela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ela, danke Dir, war haben auch ziemlich gelacht :)

      Delete
  4. I love this whole outfit from the coat to the bag! Great!. What a funny request your husband got. I don't think I have had any really weird requests but knowing me I would probably do it within reason!

    http://forcailini.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dear Colleen, my lovely husband doesn´t get such funny requests in the normal time, too ;)

      Delete
  5. Liebe Rena:)

    Mir gefällt Dein Outfit, darf ich fragen, ob es eine Stretchhose ist?

    Das finde ich sehr lustig, was Deinem Mann "widerfahren" ist. Eigentlich kann ich ich mich nicht an eine ungewöhnliche Bitte erinnern in letzter Zeit, nur so mit 17 Jahren musste ich für eine Freundin ein Blind Date "absolvieren", das war für mich echt schlimm, der Typ ging gar nicht;-)

    Liebe Grüsse und eine gute Woche wünscht Dir

    Orianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Orianne:)

      Die Hose ist aus Leder, ganz ohne Stretchanteil. Aber Deine Geschichte mit dem Bilddate, die ist ja auch nicht ganz ohne ... Ich glaube, mich hätte es ganz extrem gegruselt!

      Ebenfalls liebe Grüße und eine gute Woche wünscht Dir von Herzen

      Rena

      Delete
  6. lovely coat!
    http://theartist-mona.blogspot.com.es/2013/02/monochrome.html

    ReplyDelete
  7. Tolles Outfit. Die Jacke is super. Ich finde es ja schlimmer aus engen Hosen wieder raus zu kommen. Normalerweise bin ich ein sehr hilfsbereiter Mensch, aber da hätte ich auf jeden Fall nein gesagt. Am Ende soll ich es vielleicht auch noch selber kochen :)
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Normalerweise komme ich in engste Hosen total locker rein und wieder raus, weil ich so winzige Füße habe. Aber diese Hose hat unten noch angeschnittene Füße, was das An- und Ausziehen etwas erschwert ;) Und Du hast schon recht, manchmal muss man sich wirklich überlegen, ob man den kleinen Finger gibt, denn manche Leute nehmen dann doch tatsächlich die ganze Hand!
      xx

      Delete
  8. Liebe Rena! Das ist ja mal wirklich eine überaus interessante Erfahrung Deines Mannes :-) ... Ist mir so noch nie passiert - aber um ungewöhnliche Gefallen wurde ich auch schon gebeten. Ob von Freunden, Bekannten oder sogar Vorgesetzten. Das ging von der Bitte nach einem Alibi, über Vertuschungs-Aktionen bis hin zu "Identitäten tauschen". Unter Einhaltung meiner persönlichen Grenzen tue ich anderen gerne einen Gefallen - so lange ich dadurch helfen kann. Ich bin der Meinung, dass Beziehungen ein Geben und Nehmen sind und freue mich. GLG aus Wien, Katja

    PS.: Ein super schönes Outfit, an dem mir die Jacke besonders gut gefällt <3 ...

    www.collectedbykatja.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ups, Katja, das klingt ja nach einem aufregenden Leben, dass Du auf Grund der Gefälligkeiten, um die Du gebeten wirst, führst ... aber ich bin bei Dir, das Geben und Nehmen sollte immer im Einklang sein! Und ich danke Dir von Herzen, dass Dir mein Outfit gefällt <3 Ganz liebe Grüße nach Wien, Rena

      Delete
  9. That jacket is amazing - seriously too fun!

    XO
    Pearls & Paws

    ReplyDelete
  10. Great pics and fabulous outfit! Kisses.
    http://solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  11. First of all, LOVE this look very much - so beautiful!
    As for the favour your husband did for the hotel owner. I've never been asked anything like this, but, frankly, if it was a hotel I really liked and stayed often, I'd be absolutely fine with something like that. :)
    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. You hit the mark, dear Little Rus, my lovely husband really likes this hotel - and it seems even more after happening ;) x

      Delete
  12. That fur coat looks really great. Have a nice day.

    http://www.fashiondenis.com/

    ReplyDelete
  13. Süße Geschichte! Das war wohl ein ziemlich kleines Hotel, oder? Ich bin eigentlich meistens froh, wenn ich helfen kann, allerdings nur wenn man mich konkret um etwas bittet.
    Da ist ja schon wieder einer von deinen "total echten" Pelzen! Sieht toll aus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hast mal wieder recht, liebe T., das Hotel ist klein (aber sehr fein)! Und auch das hast Du richtig erkannt, habe hier einen meiner "total echten" Pelze ausgeführt, freu mich dass er Dir gefällt :)

      Delete
  14. Those boots are really pretty! I really like your blog! I'm glad that I found it! It would be nice if you could stop by my blog sometime too (I'm from England) as I post my outfits, personal style, likes and much more :) :)

    www.raindropsofsapphire.com

    ReplyDelete
  15. Love your necklace and your coat!!- -Total denim look on my blog http://urbanfashionstylee.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. :-) Lustige Geschichte!

    Dein Outfit sieht toll aus!

    ReplyDelete
  17. XD He ended up buying the dinner?? ....well, part of it! That´s so surreal!! I guess the service that I perform at hotels is eating that bread!! XD
    Stunning outfit as always! We love the volume of the fur coat and the little touch of color of your necklace!

    KISSES
    http://sharpenstyle.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You understood correct what I have written: he bought really a part of the dinner and bought the bread :)

      Delete
  18. Gorgeous!!!! Love the necklace!!! :)

    Kisses pretty!

    http://sherryvintage.blogspot.co.uk/2013/02/u-g-g-e-v-e-n-t-at-lfw-aw-13.html

    ReplyDelete
  19. i love your fur, you look amazing
    http://loving-evelyn.blogspot.ro

    ReplyDelete
  20. you look beautiful and happy :) love love love that jacket and the necklace with it - you literally look perfect :)
    lots & lots of love
    xxx
    http://fromarmanitozurich.blogspot.ch

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi U2, many thanks and it´s true: I´m happy :)
      Lots & lots of love for you, too
      xxx

      Delete
  21. loving your jacket!! so gorgeous and that necklace!

    www.anightinnyc.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Hallo liebe Rena,

    vielen lieben Dank fuer Deinen Besuch bei mir drueben :-)

    Freut mich, dass es dir gefällt! Ich bin auch bereits Leser deines Blogs -- und deine Jacke ist ja wohl wirklich eine BOMBE!!! So toll!!

    Liebste Gruesse
    Svenja
    Happybluebird

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo liebe Svenja,

      da freu ich mich von ganzem Herzen! Danke <3

      Ebenfalls liebste Grüße
      Rena

      Delete
  23. das outfit ist einfach perfekt! die jacke - ein absoluter traum, und dazu noch diese tasche*_*
    dein style ist wirklich richtig toll! :)
    und danke für deinen superlieben Kommentare, ich hab mich total gefreut :)
    ganz liebe grüße, noelle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dass Du das schreibst, freut mich ganz besonders, liebe Noelle :)

      Delete
  24. you are amazing, I love your style:) follow, and invite you to me :)
    karolilove.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Ich mag dein Outfit,vor allem gefaellt mir die Kette :)

    www.viewrama.com

    ReplyDelete
  26. tolles outfit, die jacke und kette gefallen mir besonders gut!
    xx Kate

    The Style Department

    ReplyDelete
  27. Beautiful, beautiful, beautiful!
    Loving the statement necklace <3

    Thanks for the lovely comment sweetie,

    Keep in touch,
    Speak Soon,
    Lots of Love,
    Kate xo

    www.and-kate.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. What an interesting story! Really so unusual!
    You look so great, love your leather pants!
    kisses)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks and such things doesn´t usual happen to my lovely husband ;)

      Delete
  29. I'm loving this fur coat so much! The neon statement necklace is to die for!

    http://sensiblestylista.blogspot.com/
    Twitter: Sensiblestylist

    ReplyDelete
  30. Loved your coat!
    http://coffeewithtati.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  31. Lovely boots !

    http://www.olastory.com/

    ReplyDelete
  32. You're such a babe! Loving the fur coat. And wow, that story of the hotel. I would be like umm, is that allowed? And probably would get the bread too. What does your husband do if you don't mind me asking?! xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. No complaint, no redress? For us it was a really funny story :) xo

      Delete
  33. tolles outfit♥vorallem die jacke **

    ReplyDelete
  34. Love the coat!

    Amazing blog dear! Following you on Bloglovin, hope you'll follow me back! <3

    ReplyDelete
  35. Me encanta el look, el abrigo precioso!!
    Besos
    http://judithbysucre.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  36. You look very pretty! As for your experience, that is quite absurd but it's amazing that your husband helped the guy anyway :)

    http://www.le-young.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. You´re right, dear Eda, it is quite absurd - but my lovely husband had his fun ;)

      Delete
    2. I'm your newest follower! Please follow back :)

      Delete
    3. Thanks, I´m pleased to follow you :)

      Delete
  37. wow!! amazing look! very fashionable ! cool fur! :D

    http://heartrockfashion.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  38. Haha this story is so unusual i could almost say that you're making it up :D It's safe to say that you have one really patient husband!
    Crazy outfit, I have a faux fur coat really similar to the one you're wearing ;)

    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. In this case my lovely husband was really patient ;) xx

      Delete
  39. Thanks for the lovely words on my blog <3

    Now i follow u on gfc!
    Keep in touch!!

    http://satisfashiontheblog.blogspot.it

    ReplyDelete
  40. Haha, buying bread for the hotel, that's hilarious!:D Maybe they treat him as a friend if he stays there regularly. Next time he should ask them for a discount since he's running errands for them.:) I LOVE you fur coat, honey!

    ReplyDelete
  41. You look beautiful girl, love the fur!
    Wondering if you would like to follow each other?:)
    Please let me know. I work from home, so I follow back right away.
    yuliconversations.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your comment :) sure, im following you, hope you can do the same.
      XOXO

      Delete
    2. Already done ... thanks for following :) xxx

      Delete
  42. I love this necklace and all of your layering! :)

    ReplyDelete
  43. Great Blog!

    Would you like to follow each other on GFC?


    Vivianista.com

    ReplyDelete
  44. I was hoping if you would like to follow each other on Google Friend Connect and other social sites.- Chic Out of Town

    http://chicoutoftown.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. I deff loooove this look! The whole ensemble is just fantastic!
    Great post......
    http://sepatuholig.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. i love the fur and the pop in the necklace!

    xx

    http://spoonfulofdiamonds.blogspot.com
    http://www.facebook.com/SpoonfulOfDiamonds

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much, I like my fur now, too, but first I was a little bit scpetic about it ... xx

      Delete
  47. liebe rena,
    vorab: EIN WIE IMMER TOLLES OUTFIT!!! KOMPLIMENT!
    nun zum thema:
    ist ja schon außergewöhnlich die bitte, die an deinen mann herangetragen wurde. ich glaube, ich hätte erst einmal gestutzt, dann natürlich aber auch geholfen.
    WENN man mich um einen gefallen bittet, bin ich eigentlich sofort dabei, vorausgesetzt, ich kann den gefallen mit meinem gewissen vereinbaren ;-) sehr ungewöhnliche bitten wurden bisher noch nicht an mich herangetragen, ich muss aber auch gestehen, ich würde nichts tun, wo ich nicht zu 100% dahinterstehe. und JA, wenn ich helfen kann, macht mich das sehr glücklich.
    lg und einen tollen tag für dich.
    yvi

    http://picturesandfood2013.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Yvi, ich finde es richtig schön, dass Du nach dem Motto "Geben ist seeliger denn Nehmen" lebst <3
      Ebenfalls liebe Grüße und einen wunderschönen Abend für Dich und Deine Lieben.
      Rena

      Delete
  48. Perfect combination! Love your bag and shoes! You look lovely!

    ReplyDelete
  49. I love the whole outfit! amazing! I was not down, it was the sun in my eyes so I had to make that face! Kisss

    ReplyDelete
    Replies
    1. This calms me down, and thanks, dear Emillana for your nice feedback! Kisses

      Delete
  50. It's really inspiring blog! Love at the first sight <3

    Wanna follow each other with GFC? Please let me know :)

    sausanhanifah.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Sausan, I´m already following you ;)

      Delete
  51. You a have a very nice blog and a great style!! I invite you to participate in my GIVEAWAY
    http://www.madewithfashion.com/2013/02/ziba-collection-giveaway.html
    xx,A
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    ReplyDelete
  52. Saugeiler Mantel!! Der Rockt einfach!
    Lust GFC und Bloglovin follower zu werden?
    Lass es mich wissen und ich revanchiere mich :)
    X, Ancia
    OVERDIVITY &
    Facebook Fanpage

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe lustige Anica, danke ;) Und ich folge Dir doch schon ...
      x Rena

      Delete
  53. amazing!!!
    can we follow each other? ;>
    http://swaggiex.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. i totally love your outfit.. the jacket is amaizing.. :)
    i follow u via gfc.. would u like to follow me back at http://cherryqueendee.blogspot.ro/ ?
    kisses

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks dear Cherry Queen - of course I follow you back :)

      Delete
  55. Love the fur coat, so chic! :) xx

    www.ahitofsarah.net

    ReplyDelete
  56. Hi dear! Just found your blog and I love it! Great style! Would you like to follow each other?
    http://signaturechic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Such a lovely coat! I love your style!

    ReplyDelete
  58. great look! And that fur coat is gorgeous
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks dear Preity Lama Tamang, I´m really astonished that I have gotten so much good feedback for the coat :)

      Delete
  59. I need to create a "copy and paste" comment for your posts 'cause u always look so stylish and amazing :P
    http://namelessfashionblog.blogspot.it/
    http://www.facebook.com/NamelessFashionBlog

    ReplyDelete
  60. Hi!
    Wonderful post!
    Would you like to follow each other? If so, please let me know on my blog.
    xoxo

    http://narvaga.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. what a lovely outfit :) your jacket is great :))

    http://chicchoolee.blogspot.co.at/
    http://chicchoolee.blogspot.co.at/
    http://chicchoolee.blogspot.co.at/

    ReplyDelete
  62. Coole Jacke! Lustig, ich hab mir die gleiche bei H&M im Sale vor ein paar Tagen gekauft! Du hast jedenfalls einen sehr guten Geschmack ;-).

    ♥ Sunny ♥ von STYLESPHERE


    ♥♥♥Check out my blog♥♥♥
    STYLESPHERE
    STYLESPHERE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Sunny, freu mich schon auf den Outfitpost :)

      Delete
  63. I have never had a hotel anywhere ask me to do something like that. I would definitely be taken back with surprise.

    I love your outfit. The necklace you are wearing looks stunning.

    Tracy @ Sunny Days and Starry Nights

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Tracy, this was an very extraordinary story for my husband, too, and thanks for liking my outfit.

      Delete
  64. dankeschön für dein liebes kommentar und das du mir mut gemacht hast:*
    aller liebeste grüße lara<3

    http://laramohrmann.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Von Herzen gerne, liebe Lara, ich bin mir sicher, Deine Katze kommt sehr bald wieder <3 Allerliebste Grüße von Rena

      Delete
  65. I am following you on GFC and Bloglovin.- Chic Out of Town

    http://chicoutoftown.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Following you now! Waiting for you to follow back. xoxo

    http://narvaga.blogspot.com

    ReplyDelete
  67. yea, I following you, now I;m waiting for you! kisses
    http://swaggiex.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. your fur looks amazing with necklace!

    ReplyDelete
  69. great look honey, your necklace is amazingg

    xx

    ReplyDelete
  70. So sweeeet ! Thank's dear <3
    Love the coat (:
    http://sosweetsopink.blogspot.pt

    ReplyDelete
  71. Hi dear thank you for visiting my blog I am now following you through bloglovin and gfc...I await you..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I thank you dear, already followed you back :)

      Delete
  72. Thank you for you comment. I've followed you back now and hopefully you can do the same xxx

    Can you let me know that you have followed.... Thanks

    vivianista.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Vivian, thanks for following, already followed you back! xxx

      Delete
  73. Ahahaha Rena, your husband must have been taken aback to say the least!! I like doing favours, I often offer to do them, which I prefer than being asked :-) It makes me feel useful and you know how much I like spreading loveliness! Big kiss Coco

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aback is the correct word for his feeling, dear Coco :) It doesn´t surprise me that you like doing favours because you seem to my a really polite, friendly and nice person :) Big kiss back, Rena

      Delete
  74. Ps. I love your cachemire sweater, it looks so soft, and that fur coat looks very cool on you! xo

    ReplyDelete
  75. Lovely & chic fur jacket!!!

    Rebecca
    www.redtagchiclosangeles.com

    ReplyDelete
  76. Replies
    1. Vielen herzlichen Dank, liebe Claude, freu mich sehr, dass Du hier warst!
      LG :)

      Delete
  77. beautiful necklace Rena, your smile is incredible!
    xo

    ReplyDelete
  78. Those pants and boots are incredible!! Great pics!
    Adrienne

    Http://myblackwhitecolor.blogspot.com

    ReplyDelete
  79. I'm loving the fur vest. Great blog you have here ^_^ would you like to follow each other? Check out my blog and let me know ^_^

    xoxo
    Suzy

    fashionabliyours.blogspot.ca

    ReplyDelete
  80. Oh, so so gorgeous. This fur is amazing. Lovely outfit once again darling.
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much for your nice words dear Margaret <3

      Delete
  81. Hi!!!Ü
    I really like your blog and your style,
    I´m following you! :D
    ...maybe if you want, you could visit my blog too,
    and if you like it, follow me back!
    http://modacapital-blog.com
    Kiss

    ReplyDelete
  82. Dieses Outfit ist einfach TOLL!!! Klasse!VLG, Anna

    ReplyDelete