Thursday, December 5, 2013

Forgotten essential tool

Braucht Ihr auf Grund Eurer Vergesslichkeit auch dreimal so lange in die Arbeit als normalerweise?

Glasses: Marc Jacobs / Blouse: Only / Bag: Prada / Coat: Vero Moda / Pants: Staff

Denn ich richtete mich gestern wie gewohnt motiviert für die Arbeit, packte diesmal neben Lippenstift und Schlüssel sogar meinen Geldbeutel ein, zog meine Jacke an und setzte mich in mein Auto, um mich auf den Weg zu machen.

Mein Auto sprang glücklicherweise auch nach dem Kundenservice, der in dieser Woche durchgeführt wurde, gewohnt zuverlässig an, und auch der Verkehr war erträglich. Ich telefonierte wie jeden Morgen ein bisschen mit meinem lieben Mann und überlegte mir verschiedene Dinge, die ich in Gedanken durchspielte. Als ich an der Einfahrt zu unserer Firma angekommen war, freute ich mich, denn ich war wirklich überraschend gut in der Zeit.

Äh – gewesen, denn als ich meine Gedankengänge diesbezüglich fortsetzte, dass ich jetzt dann gleich in der Arbeit meinen Computer einschalten würde, fiel es mir plötzlich siedend heiß ein - und zwar so heiß, dass ich auf der Stelle meine Sitzheizung ausschalten musste - dass ich etwas ganz Entscheidendes nicht dabei hatte!

Denn um meinen Computer einschalten zu können, benötigte ich diesen auf jeden Fall auch vor Ort in der Arbeit, was leider nicht der Fall war, denn mein Laptop stand daheim und war vermutlich ziemlich traurig, dass ich vergessen hatte, es mitzunehmen.

Ich seufzte, machte eine scharfe Kehrtwendung auf dem Firmenparkplatz, wählte die Nummer meines Kollegen, um ihm Bescheid zu geben, dass ich viel später als gewöhnlich kommen würde und gab auch ehrlich zu, dass dies meine Schuld war, da ich mein Notebook zu Hause liegen gelassen hatte.

Mein Kollege lachte und antwortete: „Da hast Du Dich also so auf uns und die Arbeit gefreut, dass Du vor lauter Begeisterung gar nicht mehr an das Notebook gedacht hast.“

Und so bin ich brav wieder heim gefahren, habe mein Notebook geholt und mich noch einmal auf den Weg gemacht. Immerhin hat es beim zweiten Versuch geklappt, und ich konnte ohne weitere von mir verursachte Unmöglichkeiten arbeiten.

Freut Ihr Euch am Früh auf die Arbeit? Wie organisiert Ihr Euch am Morgen? Was habt Ihr zuletzt vergessen?

Und nein, eines versichere ich Euch gerne - es war nicht mein Outfit, dass mich gestern so abgelenkt hat …


Do you require also three times as long as normally to arrive at work due to your forgetfulness?

Because motivated as usual yesterday I prepared myself for work. This time I put even successful my purse inside in my bag, and not only my lipstick and my keys, put on my jacket, got in my car and drove out of our garage.

Fortunately my car run after the small inspection in this week reliably and the traffic was bearable. I had a phone call as every morning with my lovely husband and afterwards I thought trough different things in advance. When I arrived at the parking area of our company, I was happy because I was really surprisingly well in time.

Uh - I had been, because I continued my thoughts in this regard, that I would now inside the company my computer switch-on, as it suddenly occurred to me - and I became immediately so hot with this realization, that I had to turn off my seat heating - that I had something decisive not with me in my car!

Because for being able to power-on my computer, this tool was definitely necessary locally at work, which unfortunately was not the case, because my laptop was at home and probably pretty sad that I had forgotten to take it with me.

I sighed and made ​​a sharp U-turn on the parking area, dialed the number of my colleague to let him know that I would arrive much later than usual at work, and admitted honest, that this was my fault, due to the fact I forgot my notebook at home. 

My colleague laughed and replied, "Looks like you were looking forward so intensive to meet us and to your work, that you even have not thought to take your notebook with you in all your enthusiasm."

Dutifully, I drove back home, took my laptop and made ​​me once again on the road. After all, it worked on the second try and without other delays I was able to work.

Are you looking forward each day to your job? How do you organize yourself in the morning? What have you forgotten last?

And no, I assure you honestly - it was not my outfit which distracted me too much yesterday, that therefore I forgot my notebook ...




Completely equiped - but one thing lacks

161 comments:

  1. hahaha I'm pretty good at remembering things although sometimes I do need to go back occasionally for things i forget to bring.

    http://www.pinkoolaid.com/


    ReplyDelete
    Replies
    1. I think life is much easier if one is a good in remembering things than you :)

      Delete
  2. I was going to my friends bday and in a rich I forgot my wallet and camera, reached on the spot where I had to pick them from and then came back home again to pick thing up .
    I gusses all girls are like that.
    This is such a well coordinated outfit , military green pants and your jacket go so well with each other
    Kisses
    www.beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least so you had some exercise :)
      Thanks for your feedback, I thought a while if I really should buy this pants but I like them also in this combination.
      Kisses
      Rena

      Delete
  3. I forget my phone almost everywhere I go! Drives me crazy! Love your fur collar:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sometimes it has its advantages if I forget my phone :) Thanks for loving my fur collar.

      Delete
  4. Oh boy, I can be pretty forgetful too. Just this morning after I left for the airport I had to turn around 5 minutes later. Good thing I realized so quickly! Love your outfit, the army green color is perfect for the cooler months :)

    Mili from Call me, Maeby

    ReplyDelete
    Replies
    1. How good, that you realized so quickly that you forgot something :) Many thanks for your feedback. I have also the opinion, that the army green color is perfect for the colder season.

      Delete
  5. Das steht Dir auch gut, diese hellen Naturtöne. Meinen Arbeitslappi hab ich nicht nicht zu Hause vergessen. Warum? Ich hab keinen.... aber sonst schon so ziemlich alles, was man im Job brauchen könnte.
    Da ich einfach 50-60 min öffentlich und PKW/Rad unterwegs bin rentiert sich umdrehen nicht wirklich.
    LG Sunny

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Sunny, manchmal habe ich Lust, solche hellen Naturtöne zu tragen :) Und da sieht man mal wieder welche Vorteile es haben kann, wenn man keinen Arbeitslaptop hat! Und dann verstehe ich jetzt gut, dass sich Umdrehen für Dich nicht wirklich lohnt …
      Liebe Grüße Rena

      Delete
  6. Liebe Rena:)

    Ein wunderschönes Outfit trägst Du, und ich bin mir sicher, dass der Pelz nicht echt ist.

    Da Du mich ja sicher mittlerweile kennst, passieren mir solche Sachen nicht mehr;-)) Ich finde es immer wieder amüsant Deine Erlebnisse zu lesen, auch dieses Mal war Dein Arbeitskollege wieder involviert, ich hatte es mir beim Titel schon gedacht, er muss vorkommen;-)

    In der Regel freue ich mich auf die Arbeit, denn was sollte ich sonst machen - Was ich gelernt habe ist, dass ich Dinge für den nächsten Tag immer schon am Vorabend bereit stelle, auch ich brauche ein Notebook, das hänge ich immer an die Türfalle, wie auch die Tasche mit den Autoschlüsseln, so kann mir Dein "Missgeschick" eigentlich nicht passieren, und weisst Du Rena, die Welt geht deswegen ja nicht unter, es heisst ja "Ein Mal ist kein Mal", das sagte unsere Hauptlehrerin immer, wenn man was angestellt hatte.

    Ich sende Dir ganz liebe Grüsse:)

    Orianne

    P.S. Es hat mich sehr gerührt, dass Dir der Post gefallen hat, mich hatte dieser Film an meine Kindheit erinnert, ich durfte solche Serien bei meiner Grossmutter schauen, der Film ist von 1960/61.
    Bis auf das Mädchen mit dem Daumen im Mund, sind alle anderen Kinder nicht Schauspieler geworden. Das Mädchen heisst Elisabeth Nordqvist, und sie ist eine bekannte Künstlerin in Schweden, sie ist ca. 63 Jahre alt, so wie die anderen DarstellerInnen der Serie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Orianne:)

      Vielen Dank, und Du hast natürlich wieder recht, der Pelz ist nur Fake :)

      Dass Dir solche Sachen nicht passieren, das weiß ich, und ich bewundere Dich immer noch mehr für Deine perfekte Organisation. Und Du kennst mich wirklich schon gut, wenn Du allein an der Überschrift schon erkannt hast, dass diesmal mein Arbeitskollege wieder mit von der Partie ist :) Was mich sehr freut, dass Du es amüsant findest, meine Erlebnisse zu lesen, dann passieren mir meine Missgeschicke wenigstens nicht ganz umsonst ;)

      Und ich bin mir sicher, dass nicht nur Du Dich auf die Arbeit freust, sondern auch Deine Mitarbeiter und Vorgesetzten sich Deine Anwesenheit schätzen, und zwar nicht nur, weil Du immer mit vollständiger Ausrüstung in der Arbeit ankommst <3 Das was Eure Hauptlehrerin immer sagte, tröstet mich auch ;)

      Ich sende Dir ganz liebe Grüße:)

      Rena

      P.S. Mich hat Dein Post auch sehr an unsere Kindheit erinnert, nochmal vielen herzlichen Dank dafür, genauso wie für Deine wie immer interessanten ergänzenden Informationen über die Protagonisten.

      Delete
  7. Die Schuhe - die hätten mich jetzt auch noch in Großaufnahme interessiert ^^.

    Richtig fies wird es bei mir, wenn ich meine Schlüssel für die Arbeit vergesse... das zerlegt mir manchmal den ganzen Tag... bin ich total aufgeschmissen ohne. Schön öfter als nur einmal wieder umgedreht und hab die Dinger noch fix geholt.

    Liebe Grüße Joella von www.joellas-day.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, und dass Du trotzdem trotz fehlender Großaufnahme so genau hingeschaut hast, liebe Joella :)

      Wünsch Dir von Herzen, dass Du ab sofort den Schlüssel dafür findest, dass Du Deine Schlüssel immer dabei hast!

      Liebe Grüße Rena

      Delete
  8. Hehe... I am so far behind when it comes to organizing, so i set my clock an hour late lol.
    You look amazing and truly a very hard working lady. Love your whole outfit from head to toe. You always look amazing ,No doubt!!!
    http://rock4less.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good idea what you do with your clock, dear kim bim :)
      Thanks for your feedback, I´m blushing ….

      Delete
  9. The coat is beautiful and I loved the rest of the look!

    xoxo

    www.sweet-freckles.com

    ReplyDelete
  10. You look divine! Great outfit, fabulous coat and heels. btw I also often forget things!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, but obviously you never forget to visit me regularly and commenting here <3

      Delete
  11. You look so nice, amazing coat!

    xx Karolina
    CARAMODE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, to be honest this is not my newest coat :)

      Delete
  12. Replies
    1. Thanks, dear Elisa, now I´m a bit proud, because I like your style really <3

      Delete
  13. amazing coat, love it!
    http://theartist-mona.blogspot.com.es/2013/12/70s-flared.html

    ReplyDelete
  14. nice bag and sunnies :)

    http://lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Von diesem Outfit lasse ich mich heute gerne von der Arbeit ablenken!

    xxx K

    ReplyDelete
    Replies
    1. Und ich bin jetzt ganz durcheinander von Deinem Kommentar!

      xxx R

      Delete
  16. Love this outfit Rena, i think it's casual and chic at the same.
    Amazing bag

    Kisses

    OUTFIT POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Dania, as already mentioned, this is one of my best bags :)

      Kisses

      Delete
  17. great outfit....autumn colors are lovely
    see you soon...

    www.ollyup.com

    ReplyDelete
  18. you look great sweety :) x

    tuttifruttibyam.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Love this outfit, you look beautiful! xo

    www.stilettosanddiaperbags.com

    ReplyDelete
  20. your look is totally goegeous!

    http://same-but-diffrent.blogspot.de/

    ReplyDelete
  21. That coat is so beautiful! Really love the print on it ^^
    xoxo

    Novelstyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is great, thank you because I haven´t discoverd a print on my coat until now :)
      xoxo

      Delete
  22. Traumhaft schönes Outfit. *___*
    Liebe Grüße Nessa

    ReplyDelete
  23. Lovely outfit: harmonious color palette, gorgeous landscape! I like your style!

    ReplyDelete
  24. Love this basic look with soft colors, love the bag and the coat. Always perfect :)
    Kisses honey
    Say Cheese

    ReplyDelete
  25. Looks like you had a rough day Rena. It's annoying because something goes wrong it makes way for everything else and things just fall apart. I have to organise the previous night otherwise I gave to get up early and then Ii end up messing everything.

    I do love your khaki pants, they look cool on you and the pairing with white shirt is perfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your sympathy, dear Naaj, but it was quite relaxing to drive with my car, I was only a bit angry about myself that I didn´t thought on my laptop. And I think it is a really good idea to organize everything the previous evening, I should do this, too :)

      Thank you also very much regarding your feedback for my outfit!

      Delete
  26. Great outfit post dear. Anyway, I did a little year ender reader survey on the blog. Hope you can answer. :))

    xoxo;
    What Kenny Hearts a Lifestyle Blog


    - Facebook
    - Bloglovin
    - Instagram @whatkennyhearts

    ReplyDelete
  27. Really sooo nice.

    http://www.fashiondenis.com/

    ReplyDelete
  28. Liebe Rena, es ist immer so schoen hier zu kommen, um deinem suess Blog und Geschichte zu lesen - und deine Outfits und Froehlichkeit zu sehen! Du siehst wie immer sehr chic aus, sehr schoen und ziemlich elegant! Das ist wirklich ein cooles Outfit - du musst, auf jeden Fall, di eleganteste an deiner Arbeit sein! Es ist gut, dass alles geklappt hat, aber ich weiss was du meinst! Einmal war ich - kann ich mich nicht mehr erinnern wo - aber ich war schon 150 km weit weg, als ich mich erinnert an... mein Passport. Ich habe es vergessen und wuerde ich brauchen. Musste ich wieder die 150 km fahren, und Gott sei dank, es war beim Burger King, die Mitarbeiteren waren so nett (Ich habe mit den Mitarbeiteren telefoniert, als ich bemerket habe, dass mein Pass konnte nur da sein). Und wieder die 150 km fahren - es sein, statt nur 150 km in einem Tag, dann 450!!!!! Furchtbar! Aber es ist jetzt eine lustige Geschichte! denisesplanet com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Denise, es ist immer so schön, Deine lieben Kommentare zu lesen! Und bei uns in der Arbeit gibt es viele schöne und elegante Frauen, ich weiß gar nicht, ob ich überhaupt dazu gehöre :) Welch ein Glück, dass Du Deinen Passport wieder gefunden hast, es wäre wirklich sehr ärgerlich gewesen, wenn der Passport weg gewesen wäre. Und die Mitarbeiter von Burger King waren auch sehr nett! Es ist für Dich jetzt wie so oft, was erst furchtbar war, wird später eine lustige Geschichte :) Alles Liebe für Dich, danke für Deinen Besuch und Kommentar <3

      Delete
  29. Loved the outfit!! Gorgeous bag!
    Would you like to follow each other? Let me know!!!


    NEW post!
    Accesories!!

    http://didianadi.blogspot.mx

    ReplyDelete
  30. you are soo cute
    www.supongoestilo.blogspot.nl

    ReplyDelete
  31. Love your outfit, especially the coat, is very beautiful <3

    ReplyDelete
  32. Ciao Rena, I always like these kind of looks, easy chic wear!

    Sehr schoen Rena, Eine Gute Anbend

    ReplyDelete
    Replies
    1. So etwas trage ich oft in der Arbeit, danke, liebe Nicky!

      Ein schönes Wochenende!

      Ciao

      Delete
  33. Beautiful outfit! No, I have never forgotten anything important. I have a couple of things that I always have to have with me and I am happy.
    www.minsbeautyequipment.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your comment confirms me again, how well organized you are, dear Min! And thanks :)

      Delete
  34. Das hätte mir auch passieren können liebe Rena. Ich sehe, du bist voll im Stress. Mach mal halblang ♥
    Dein Outfit sieht allerdings sehr entspannt aus.
    LG Sabine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, jetzt fühle ich mich nicht mehr so alleine mit meinem Missgeschick, liebe Sabine, und allein Dein lieber Kommentar entspannt mich total <3
      Liebe Grüße Rena

      Delete
  35. Sehr sehr schönes Outfit, die Tasche ist toll!

    Das ist ja blöd, dass du noch einmal hiemfahren musstest! Aber ich kenne das. Wenn ich irgendwohin fahr (so für längere Zeit) muss mein Papa immer kurz vor Klagenfurt wenden, denn ich realisier, irgendwas wichtiges ist nicht mit :D
    Entweder der Schlüssel, der Pass, das Kleid oder so was :D
    Auf die Arbeti freue ich mich aber immer, wenn ich denn im Sommer arbeite :)

    Liebst
    Svetlana von Lavender Star

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Svetlana!

      So kannst Du wenigstens immer mehr Zeit mit Deinem Papa verbringen, da ihr dann insgesamt länger unterwegs seid :) Das ist schön, dass Du Dich immer auf Deine Arbeit im Sommer freust, denn das ist nicht selbstverständlich.

      Alles Liebe
      Rena

      Delete
  36. Hehehe I always require extra time to get ready for anything these days, though not because I forget things. I can never find what I need. But I do leave the house then realize I forgot something, but can never figure out what either.

    SDMxx
    www.daringcoco.com
    WIN A $200 GIFT CARD TO NET-A-PORTER OR SHOPBOP! ENDS IN 3 DAYS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wish you that you will find in future everything immediately. Last week I missed my sunglasses from Marc Jacobs and I was so relieved when I discovered them in my car!

      Renaxx

      Delete
  37. Beautiful outfit and pictures! It makes me wish it was winter here! =D

    http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    ReplyDelete
    Replies
    1. But I think it is also a great thing to have summer :) Thank you!

      xoxo,
      Rena

      Delete
  38. Lovely outfit!
    I love your blog, I follow you on bloglovin!
    Kisses
    The Indian Savage diary

    ReplyDelete
  39. Hi Rena, I think that these days and at this busy time of year, we have so many things to remember, its very easy to forget a few things in between. Love your beautiful luxurious coat, looks amazing. I appreciate your opinion on my last post, have a great Friday doll!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Normally I don´t tend to forget my things, but it looks like that such things can also happen to me, thanks a lot for your explanation why I did this :) And thank you also that you love my coat! Have a great weekend <3

      Delete
  40. ich liiiiiebe deinen mantel und deine bluse! so chic, das passt zu dir! vielen dank für deine liebe nachricht. ja ich liebe rot auch so sehr, das ist eine farbe, die mir sehr gut steht. mein abikleid war auch rot. aber ich mags lieber mit gelb- als blaustich. letzteres verursacht bei mir keine schöne hautfarbe. ich werde den mantel wohl am samstag zum ersten mal ausführen, da treffe ich eine gute freundin, und dann mache ich auch bilder, versprochen!

    liebe grüße
    dahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe dahi, danke! Freu mich sehr, dass Du findest, dass das zu mir passt. Ich finde auch, dass Dir rot sehr gut steht, interessant, dass Du eher zu dem gelbstichigen tendierst – ich mag dagegen das blaustichige noch lieber, wobei ich rot in jeder Nuance total liebe :) Viel Spaß beim Ausführen Deines wunderbaren Mantels, ich bin mir sicher, Du bekommst 1000 Komplimente! Freu mich schon auf die Bilder <3

      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  41. Hallo Hallo ..I would write you something on German, but I'm sure It will look so funny because of my German skills :D:D

    Btw. I like your style, and I like your blog very much, so I will follow you.
    I hope you can follow me back.
    Hugs,
    Anastasia,
    http://littleballoonn.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I´m sure you German is very good, thanks a lot for following! Sure I will follow you back :)

      Hugs,
      Rena

      Delete
  42. Loving this outfit on you! The army green is great! I really like your blog! I'm glad that I found it! It would be nice if you could stop by my blog sometime too (I'm from England) as I post my outfits, personal style, likes and much more :) :)

    Raindrops of Sapphire

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I think I follow you already with great pleasure :)

      Delete
  43. Your coat is so chic!
    xx

    http://www.stylebydeb.com

    ReplyDelete
  44. Todo el conjunto es hermoso... los zapatos y el bolso... la combinación de tonos y el abrigo fascinante!
    Realmente me encantó el look, felicitaciones Rena!
    Besos, feliz viernes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. And I love your comment, you are always so friendly, I thank you so much <3
      Besos, a wonderful weekend for you!

      Delete
  45. This outfit is perfect, dear, from head to toe. You look very stylish, love the coat. :)

    Keep in touch,
    J
    www.jonnessa.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. How are you today dearest Rena? I know exactly what did you mean and talking about dear Rena - before I leave the door, I sometimes forgot my purse which means I also had forgot my wallet and money in there and driving without a driver license, busy morning's mind:). I'm one of those type of ppl :).

    You outfit such a stylish, I love the color mixed (again :) ) I love all your bag :). I am a huge fan of all gorgeous bag just like a lot of us.

    Thank you so very much for your always so beautiful words on mine. They are the beauty in my eyes to read once again, thanks so much my dear Rena. You're so kind!!!

    I hope the hurricane is stopped by now and sun shine out on your areas. We had a rain's storm week too but at least is no snow for us! Wish you a really happy and wonderful weekend for you and your lovely family :).

    Sending you a 1000 kisses right back on your way darling!!!

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I´m fine, thanks for asking, dear Tanya, I hope, you too! And thanks a lot for understanding me :) But you are really such a busy woman, you have always so many things to do, and it is not easy to think on everything :)

      Thanks for your as usual really kind feedback regarding my outfit, to be honest, I think my bag is the best part of my look :) And looks really like as if we have this in common, that we both look gorgeous bags!

      I love it absolutely to visit you on your blog, because I like your personality and your style so much. I try to express this in English, what is always challenging for me, and it makes me happy, that you obviously understand what I want to say <3

      Your good wishes helped because at least here in our region the hurricane stopped and today we enjoyed a wonderful blue sky!

      Wish you a happy and wonderful weekend for you and your lovely family :).

      Sending you a 1000 kisses right back on your way darling!

      Delete
  47. I'm a pretty forgetful person as well! I hardly ever forget items or lose anything, which is good, but at times I forget that I have to meet with someone or do something, which is not good! Luckily, I usually always remember at the last moment! Your outfit reminds me that I need to wear my olive-colored jeans more!
    ~Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. How good, dear Sara, that you at least usually always remember at the last moment whom you want to meet! And now I´m looking forward to your outfit post with your olive-colored jeans :)
      x Rena

      Delete
  48. so chic darling, love the jackect

    kisses

    ReplyDelete
  49. Liebe Rena! Bevor ich's vergesse zu erwähnen - Du siehst toll aus, der Mix aus chic 'n casual steht Dir wirklich super gut! Prinzipielle versuche ich am Abend alles vorher herzurichten, damit ich in der Früh auch nichts vergesse. Denn es ist durchaus schon vorgekommen, dass ich Unterlagen, Laptop oder Handy zu Hause vergessen habe. Das blödeste Erlebnis war mal, als ich eine Abendveranstaltung in einem Restaurant hatte, zu der ich sämtliche wichtige Unterlagen für eine von mir organisierte Pressekonferenz am nächsten Morgen mitgenommen habe. Tja, die Unterlagen habe ich beim nach Hause gehen im Restaurant vergessen, was mir erst panisch in der Früh auffiel. Das Restaurant hatte da natürlich noch geschlossen - irgendwie ist es mir aber doch gelungen, meine Unterlagen zu retten und zeitgerecht bei der Pressekonferenz zu sein :-) ... - Wünsche Dir/Euch einen wunderschönen Nikolaus, liebe Grüße aus Wien,

    Katja

    www.collectedbykatja.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Katja, danke für Deine Erwähnung, dass Du findest, dass der Mix, den ich in diesem Post trage, mir super gut steht, da freu ich mich besonders, das aus Deiner Feder zu lesen :) Und dass Du jede Herausforderung erfolgreich managest, davon bin ich eh überzeugt – ich finde es eine mindestens so tolle Leistung, das, was man vergessen hat, rechtzeitig und vollständig zu organisieren, so wie Du es erfolgreich getan hast, als einfach an alles zu denken :) Wünsche auch Dir und Deinem Sergeant Sunshine einen wunderschönen Nikolaus, liebe Grüße nach Wien,

      Rena

      Delete
  50. Yep sometimes its quiet annoying and sometimes really funny when you forget things!! I think its normal with everyone sometime or other :P
    Rena you are blessed with a gorgeous smile, I know that I say it many times but you are ;) Love your pants and coat!!

    Lotsa love,
    Charu

    http://myglossyaffair.blogspot.in/

    ReplyDelete
    Replies
    1. It relieves me, that you wrote it is normal that everyone forgets sometimes things :)
      And you made me smile again, I´m not sure if I have a gorgeous smile, but one thing is sure, there are many things in my life which are a perfect cause to laugh, your comment belongs to them <3

      Lots of love,
      Rena

      Delete
  51. Lovely look!!!!
    http://befashion31.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/Befashion31

    ReplyDelete
  52. Ive just seen your comment on my blog! Of course we can follow each other! :) Once you follow me, I will follow you back instantly ;) a huge kiss from http://justohana.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  53. Love your coat combinated with this pants is perfect ! :)

    saralookbook.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. So ein schönes helles Outfit. Ich liebe helle Farben, trotz dunkler Wintertage. Doch auf Deinen Bildern sieht es noch herbstlicher, als bei uns aus ;-) Hier schneits! Ich versuche auch immer helle Sachen zu tragen, doch oft wird es Schwarz, Blau etc.
    Ich vergesse leider ständig irgendwas. Einmal habe ich meinen Arbeitslaptop in der Straßenbahn vergessen. Das war ein Drama, zum Glück habe ich ihn bekommen, weil es mir direkt beim schließen der Tür aufgefallen ist :-)
    Ich wünsche Dir einen schönen Nikolaus!
    LG Aziza
    http://berlin-capital-life.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Aziza, mit dem Herbst wird es bei uns jetzt dann auch bald vorbei sein, so wie es aussieht … aber bei uns ist es auch im Winter schön :) Ich finde es auch oft einfach praktisch, dunkle Sachen zu tragen, vor allem in den kalten Jahreszeiten, aber zur rechten Zeit schreit meine Seele einfach nach Anziehsachen und ich höre dann auf sie. Und welch ein Glück, dass Du Deinen Arbeitslaptop wieder bekommen hast, denn ich kann mir vorstellen, dass das ein sehr ärgerlicher Verlust gewesen wäre, gut dass Du gerade noch daran gedacht hast!
      Ich wünsche auch Dir einen schönen Nikolaus!
      LG Rena

      Delete
  55. Das kenne ich zu gut, letztens war ich zum Beispiel ohne Handtuch schwimmen :)

    Alles Liebe
    Fly - www.fluegelfrei.blogspot.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, dass Du mich verstehst, aber das wichtigstes hattest Du ja offenbar dabei – Deinen Badeanzug :)

      Alles Liebe

      Delete
  56. Wow first of all, I definitely adore your outfit- it looks so perfect for the upcoming winter! The coat is definitely my favorite, especially because of the nice fur collar detailing! :)
    Sometimes I look forward to work, sometimes not so much, because working at a retail shop can sometimes get very challenging and might require a lot of patience! But I love work because of my colleagues, who really motivate and inspire me! :)

    callmemaddie.blogspot.com
    Win a $150 gift card to spend on Jollychic.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, dear Maddie! I own this coat since longer time, but as it is real leather I decided always not to give it away :)
      And I can imagine that it isn´t always really easy to work in a retail shop, how good that you have such wonderful colleagues and I´m really sure that you are doing always a good job.

      Delete
  57. amazing coat!

    www.lessismoreblog.com

    ReplyDelete
  58. Nice blog :) What a nice photos.

    ReplyDelete
  59. Hahahahah!!! I'm pretty forgetful too! So i rely on someone else (like my parents, friends, exc.) or every technologic help to rememeber all... and it works! ;)
    Very nice easy chic look!
    xxx
    S
    http://s-fashion-avenue.blogspot.it/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think this is one of the best things in this world that we are not alone :)
      xxx
      Rena

      Delete
  60. Great look, I love military Green pants

    xxoo

    conmuchoroll0

    PD, the problem between Blogger and I is finished :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, to be honest there are some times in my life when I don´t like this olive :)

      xxoo

      Delete
  61. Oh, dear Rena ... You always have wonderful everyday things with lyrics! I am undoubtedly the most forgetful person I know .... hahaha. Love your pants, so nice. Happy weekend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dearest Rosy, thanks for reading, and thank you so much that you don´t forgot to comment here again and again <3 Thank you also for loving my pants. Happy weekend.

      Delete
  62. Liebe Rena,
    Ich liebe diese Hosen! Du siehst sooo stylish! Diese Woche habe ich habe mein iPhone und es war tragisch, aber nur für ein paar Stunden. haha. :-)
    Ich wünsche Ihnen ein schönes Wochenende.

    LG,
    Madison xx :-)n xx :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Madison,
      Danke, mein Mann mag die Hose auch sehr gerne :) Welch ein Glück, dass Du Dein iPhone wieder gefunden hast :)
      Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende.

      LG,
      Rena xx :-)n xx:)

      Delete
  63. love your coat and bag! you look stunning <3 xx

    Letters To Juliet

    ReplyDelete
  64. Cool look!
    effortlesslady.blogspot.ca

    ReplyDelete
  65. Super hübsches Outfit ,die Hose steht dir klasse!

    LG <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe LoveT., mein Mann liebt mich in dieser Hose :)

      LG <3

      Delete
  66. I am in love with your coat, dear Rena ! I sometimes happen to forget things at home, and hate it when it happens since I am a control freak, haha :) I hate it when I do something wrong, it's like it's hard for me to let go and forgive myself...I am much more easy with the others, but strict to myself, see what I mean ? Kisses

    Fashion and Cookies
    Fashion and Cookies on Facebook
    Bloglovin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for loving my coat, dear Vale ♥! I know that you are really hard to yourself although I think this isn´t necessary as you are such a hardworking and you look and write always perfect without any fault <3 Kisses

      Delete
  67. nice jacket and bag my dear :)

    http://lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. I LOVE your coat!! You look so chic!

    Thank you for leaving that nice comment on my blog! Of course I would love to stay in touch! You have a beautiful blog! <3

    If you love New York, you can't miss my latest video post! Stop by my blog if you which! ;)

    Diana
    www.ManhattanImageandStyle.com
    New Video Post: NYC Holiday Window Tour

    ReplyDelete
  69. I love the outfit. I don't really have a way of organizing myself, I just kid of hope! I have forgotten my work phone a few times, which is kind of a blessing because I hate people calling me! And I have forgotten my locker key a few times, which is not the end of the world because I just leave my stuff in my car and carry my car key with me.

    Corinne x
    www.skinnedcartree.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Corinne. So I think your subconscious mind was responsible that you forgot your phone – btw I often don´t like it also if people call me ;) And why to use the locker if you have a car? I think this is one of the advantages of owning a car that we can leave our stuff inside it :)

      Delete
  70. Great coat, amazing pants. Love it. Yep I enjoy my job, it's part of my life, it's part of me.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Lenay, and how great that you enjoy your job so much, in my opinion this is really important for a happy life.
      xox
      Rena

      Delete
  71. Lovely outfit, very classy and pretty!
    I love the color of the pants!


    http://octobergraves.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. I often forgot my pc glasses/sunnies in almost every place I've been. A funny thing it was to make a list for shopping and then to rest at home :))
    I like your light look, very balanced with the green pants and the grey shoes. Kiss my stylish friend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So I wish you that you in future always think on your pc glasses and sunnies and that you take your shopping list with you :)
      Thanks a lot for your wonderful feedback, as usual you make me really happy! Kisses

      Delete