Tuesday, December 3, 2013

Reunion by chance

Laufen Euch die richtigen Leute zur richtigen Zeit über den Weg?

Cap: FFC / Sweater: Asos / Studded leather gloves: C&A / Jacket: Esprit / Bag: Céline /
Skirt: Asos / Boots: Acne

Denn mein Auto hat mir gemeldet, dass ein Kundendienst ansteht, und ich vereinbarte einen entsprechenden Termin in der Werkstatt, bei dem Autohaus, das mir das Auto verkauft hat. Allerdings ist die Werkstatt des Autohauses offenbar sehr gut ausgebucht, denn als frühestmöglicher Termin wurde mir der 28. Dezember genannt, aber immerhin noch im Jahr 2013.

Nun war mein lieber Mann brav wie immer und hat am Sonntag in der Früh für uns alle Semmeln und frische Brezen beim Bäcker geholt. Er stieg eben aus dem Auto, da hörte er jemanden seinen Namen rufen. Überrascht blickte mein Mann auf und sah direkt vor sich den Inhaber des örtlichen Autohändlers stehen, bei dem wir aus diversen Gründen entgegen unserer sonstigen Gewohnheiten mein Auto nicht gekauft haben sondern statt dessen in dem oben erwähnten anderen Autohaus.

Der Autohändler freute sich ganz offensichtlich und fing auf der Stelle ein Gespräch mit meinem Mann an. Dabei kam natürlich das Gespräch auf mein Auto und den Kundendienst-Termin bei der Konkurrenz, auf den ich so lange warten muss.

„Aber das ist doch gar kein Problem,“ rief der Autohändler offenbar zufrieden und das Aufleben der langjährigen Geschäftsbeziehung witternd aus, „Ihr lasst den Kundendienst von Eurem Auto bei mir machen, denn für Euch habe ich schon am Montag einen Termin frei.“

Diesem Vorschlag stimmte mein Mann gerne zu und als ich gestern den Kundendienst-Termin in dem Autohaus, in dem wir mein Auto gekauft haben, absagte, freute ich mich noch einmal darüber, welche Vorteile es haben kann, wenn man die richtigen Leute zur rechten Zeit trifft - und dass beide Seiten durchaus davon profitieren, zur rechten Zeit am rechten Ort zu sein.

Auf welchen Termin müsst Ihr lange warten? Wen habt Ihr überraschend getroffen? Wann war das „Vitamin B“ in Eurem Leben von Nutzen?

Und um dem Ganzen die Krone aufzusetzen, habe ich extra meinen Kronenpulli angezogen, denn einen Pulli mit dem Logo meines Autos besitze ich nicht …



Do you think you meet the right people at the right time?

Because my car has signaled that a small inspection is pending and I made ​​a date for the inspection in the workshop at the dealership where I bought the car. However, the workshop of the dealership is obviously very well booked, because the earliest date for the inspection was the 28th Decemeber, at least in the year 2013.

Well, my lovely husband was friendly as ever and drove to the bakery on Sunday morning to buy fresh rolls and pretzels for all of us. He got out of the car as he heard someone call his name. Surprised my husband looked up and saw right in front of him standing the owner of the local car dealer, where we have not bought my current car, in contrary to our usual habits, by a number of reasons.

The car dealer was obviously happy to meet my husband began on the spot a conversation with my husband. Of course, the conversation turned on my car and the date for the inspection at the competition dealership, on which I have to wait such a long time.

"But that's no problem!" the car dealer proclaimed obviously satisfy with the perspective to revival the long-term business relationship. "Please come for the inspection for your car in my workshop, because for you I have on Monday surely an open time slot for the inspection."

This proposal was approved by my husband with pleasure. And when yesterday I canceled the date for the inspection at the dealership where we bought my car, I thought for myself about the possible benefits it may have, if you meet the right people at the right time - and that both sides certainly have a benefit from being at the right time at the right place.

For what do you have to wait a long time? Whom did you meet surprisingly? When were powerful connections in your life advantageous?

And to top off it all, I have specially attracted my crown sweater on Sunday, because a sweater with the logo of my car I do not own ...



Green meadows after snow in Autumn in Bavaria

173 comments:

  1. You have a wonderful blog!! Would you like to follow each other?

    Ayesha
    Defining Me
    Blogslovin
    Google+

    ReplyDelete
  2. hahaha cool! i believe in the power of attraction :) if you do good and expect good things it will come your way <3

    http://www.pinkoolaid.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. So we have this in common as I also believe in the power of attraction :) It works!

      Delete
  3. love ur bag x

    If you decided to follow me on (gfc, bloglovin, chictopia or lookbook), leave a comment on my blog to lemme know and I'll return the favor :)

    Little Miss Olen.

    ReplyDelete
  4. Nice mix!! rural and skirt with boots ;)

    www.emmemode.com
    https://www.bloglovin.com/emmemode

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rural is the perfect description for this outfit :) Thank you!

      Delete
  5. I wish I had a lot of stories like this one to share but apparently I don't know the right people.:D Everything in life is based on this 'law of acquaintances' and I hate it when it comes to getting (or not getting) a job because you (don't) know the right people. Although I have to say that both of my parents are doctors and when I had my surgery about 6 months ago I'm sure they operated on me sooner because they both work at the hospital.:) Anyway, I hope you're car maintained and running smoothly.;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least your parents work both at the hospital and this can be life-saving :) But I´m sure as you are really clever and smart you will always get a good job!

      Delete
  6. Schicker Jupe liebe Rena:)

    Lol, auch bei mir hat es wieder eine Änderung mit dem Auto gegeben, ich fahre jetzt einen blauen Mini CooperS Coupé mit silbernen Streifen, mein ehemaliger Händler rufte mich an, und fragte mich, ob ich Interesse an diesem Auto hätte, ich ging es mir anschauen, und ich war sofort begeistert. Da der Polo einen guten Preis erzielte, konnte ich nicht nein sagen.

    Liebe Grüsse sendet Dir:)

    Orianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Orianne:)

      Was für ein tolles Auto, liebe Orianne, herzlichen Glückwunsch, denn genau diesen Mini CooperS hatte ich auch schon des Öfteren im Auge – dann wünsche ich Dir auf jeden Fall allzeit gute Fahrt!

      Liebe Grüße sendet Dir:)

      Rena

      Delete
    2. Liebe Rena:)

      Das wäre auch der perfekte Wagen für Dich:)

      Ich habe Dir hier noch eine kleine Überraschung, hoffentlich hast Du Freude daran:

      http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=1799389329786818587#allposts

      Liebe Grüsse sendet Dir:)

      Orianne

      Delete
    3. Liebe Orianne:)

      Du kennst mich :)

      Ich habe mir Deine Überraschung schon angeschaut, vielen herzlichen Dank, ich war gleich total gerührt und hab vor lauter Freude Tränen in den Augen gehabt <3 Du bist wirklich immer außerordentlich nett zu mir, das tut mir so gut und ich weiß es sehr sehr zu schätzen, liebe Orianne!

      Liebe Grüße sendet Dir:)

      Rena

      Delete
  7. Ah, jetzt hat sie auch nen Schottenrock an:-) COOL.
    Mütze, Tasche + Mantel mag ich auch total :-) Sehr schön alles!

    Das war ja ein glücklicher Zufall. Lohnt sich schon die Männer manchmal zum Bäcker zu schicken;-D

    Aber bitte bedenke, dass die Inspektion bei einem autorisierten Fachhändler gemacht werden sollte, zumindest so lange das Auto noch in der Garantiezeit ist. Das Autohaus in dem Du dein Auto gekauft hast, kann ggf. Garantiearbeiten ablehnen, wenn nicht nach Händlervorgaben gewartet wurde. Also wenn Du z.B einen BMW fährst, würde ich nicht zu ATU oder in eine "freie Werkstatt" gehen. Wenn es sich bei deinen beiden o.g. Autohäusern aber um die gleiche Marke handelt, isses ganz egal. Nur so als Tipp ;-)

    GLG
    Silvi♥fashion-beauty-zone♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ich mag es, wenn ich nicht alleine bin, find ich gut, dass nicht nur ich einen Schottenrock anhabe :) Und danke!

      Zur rechten Zeit habe ich wirklich unverdientes Glück, vor allem weil mein lieber Mann auch noch freiwillig zum Bäcker geht ;)

      Und danke für Deinen Tipp, mein Mann hat in diesem Fall glücklicherweise einen BMW-Händler getroffen, aber falls ich mal wieder geneigt sein sollte, mein Auto in eine freie Werkstatt zu geben, dann werde ich auf jeden Fall an Deinen Ratschlag denken!

      Ganz liebe Grüße

      Delete
  8. Hi dear Rena, great skirt and bag, you look perfect as usual!

    Kisses

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear Dania, thanks, but never ever to compare with your perfection!

      Kisses

      Delete
  9. So cute look! Kisses.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Thats right, I´m so happy to live here in Bavaria!

      Delete
  11. gorgeous look! love ur style!

    giveaway on my blog
    http://fashionshores.blogspot.com/2013/12/vedette-day-to-night-giveaway.html

    ReplyDelete
  12. lovely bag!
    new look on my blog!
    http://theartist-mona.blogspot.com.es/2013/12/grey-furry.html

    ReplyDelete
  13. I love your handbag!

    Lauren,
    http://www.atouchofsoutherngrace.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, me too, it´s one of my favs :)

      Rena

      Delete
  14. das vitamin b kommt wohl von dem freund meiner mama, der mir meine nächste ausbildung mitfinanzieren wird, von meiner freundin, die mit mir auf handwerksmärkte gehen will und durch freunde, die gut für meine seele sind <3

    danke für deinen kommentar meine liebe. ich denke auch, dass es die perfekte therapie ist, wenn man lachen kann. lachen ist die beste therapie ... die erste frau vom freund meiner mama ist auch an einer langwierigen krankheit gestorben. aber menschen, die einen lieben und einem zur seite stehen tun der seele sehr gut und sind sehr heilsam.

    liebe grüße
    dahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, liebe dahi, das ist genau das, was Du verdienst! Ich finde es sehr lieb vom Freund Deiner Mama, aber ich bin mir sicher, er weiß einfach, dass Deine Begabung auf jeden Fall gefördert werden muss <3

      Ja, ich gebe sehr viel auf Lachen, auch wenn es manchmal in Albernheit umschlägt, aber mir hilft Lachen sehr und befreit mich von vielem. Allen Angehörigen und Freunden der ersten Frau des Freundes Deiner Mama meine herzliche und aufrichtige Anteilnahme – ich wünsche Ihnen, dass sie sich ausreichend Zeit nehmen, um zu trauern, und dass sie sich weiterhin gegenseitig so eine Stütze sind. Denn das hast Du so schön geschrieben, wie wichtig Menschen sind, die einen lieben und zur Seite stehen, dem kann ich nur zustimmen.

      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  15. Nice plaid skirt!
    http://www.fabuloustorture.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. That's lucky! What a nice guy he is, doing the inspection for you guys!
    And on that note, I'd like to say that I'm in LOVE with your plaid skirt. So cute and pretty. You styled it so perfectly too!

    xo Deborah
    Coffee, Prose, and Pretty Clothes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, sometimes it looks like we have more luck than we deserve!
      Thanks for loving my plaid skirt, I love such kind of skirts since such a long time and I can´t still resist to buy them when I discover a new edition ;)

      xo Rena

      Delete
  17. nice timing! lucky you!
    I love the places where you take you photos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, we are lucky about this perfect timing :)

      Delete
  18. Alles was mit dem Auto zusammenhängt lasse ich schön brav meinen Papa erledigen. ^.^ Ich habe nämlich im Zusammenhang mit Autohäusern festgestellt, dass da oft noch 19. Jahrhundert Verhältnisse herrschen und man als Frau schnell mal für blöd verkauft wird. -.-

    Ach, so stressig ist das gar nicht. Meistens kommen Shootings immer total kompakt innerhalb von einer Woche daher und die nächste Woche verbringt man dann nur mit der Bearbeitung am PC. Das ist dann gleich wesentlich weniger spannender. ;)

    Puh, ich finde das auch ein sehr, sehr schwieriges Thema! Einerseits möchte ich, vor allem mit den Geschichten die ich schon gehört habe, nicht, dass meine Tochter modelt... das ist wirklich ein hartes Business... andererseits sollten Eltern ja auch immer, im besten Fall, nicht nur beschützen sondern auch unterstützen... und gerade da mir meine Eltern auch ermöglicht haben mich schon so früh selbständig zu machen (wobei andere sicherlich gestreikt hätten und der Meinung gewesen wären, ich sollte lieber was vernünftiges machen), würde ich meiner Tochter das wohl auch mal erlauben.... ich würde halt, wie es auch die Eltern von jenem Mädchen getan haben, versuchen immer dabei zu sein etc. So krass sich das anhört und so taff die Branche ist, es ist leider Fakt, dass man so jung wie möglich anfangen sollte...

    Hihi dankeschön! Ich war von dem Kalender echt total überrascht und jetzt muss ich versuchen mit einem möglichst tollen Weihnachtsgeschenk nachzuziehen. So eine Überraschung soll ja auch belohnt werden. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dein Papa ist so lieb!

      Wenigstens hast Du einen abwechslungsreichen Job, und manchmal finde ich das ganz in Ordnung, wenn Dinge kompakt kommen und man sie dann in Ruhe abarbeiten kann :)

      Und ich stimme Dir wirklich zu, das ist ein schwieriges Thema, und es ist sicher eine Lösung, wenn die Eltern bei jedem Shooting dabei sind. Klasse finde ich Deine Eltern auch in der Beziehung, dass sie Dir Deine Selbständigkeit ermöglicht haben und auch ansonsten erziehungstechnisch offenbar eine gute Arbeit geleistet haben <3

      Bin mir ganz sicher, Dir wird das passende Gegengeschenk einfallen, denn natürlich muss so eine wunderbare Überraschung belohnt werden!

      Delete
  19. Really soo nice as always.

    http://www.fashiondenis.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are really nice as always, many thanks.

      Delete
  20. Haha, "Klein ist die Welt" denke ich mir dann immer :D

    Bei mir läuft gerade übrigens das erste von fünf Advents- und Weihnachtsgiveaways. Du bist herzlichst eingeladen auch teilzunehmen und ich würde mich freuen, wenn du mit dabei wärst :)

    Liebst, ina

    Macht mit bei meinem diesjährigen Adventsgiveaway ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du bringst es auf den Punkt, liebste Ina, und danke für Deine Einladung :)

      Delete
  21. We love your look and the shirt is beautiful! Kisses.

    http://mumandme-trapitos.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, this shirt is absolutely my taste :)

      Delete
  22. Love this tartan dress and sweater with crown combination! It looks great!:)
    What a nice people you have in Bavaria:)

    Wish you a wonderful rest of the week dear Rena!

    xxMonica
    sunstreetmonidesign.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot for reading and your nice feedback, dear Monica!

      Wish you also a wonderful rest of the week!

      xxRena

      Delete
  23. I never meet right people on right time, you and your husband are lucky :)
    Nice skirt sweets
    Have a great week
    Kisses
    www.beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wish you that you will also meet the right people in future :)
      And thanks
      Have a great week
      Kisses

      Delete
  24. Love this plaid look! You are too cute girl! :)
    xo TJ

    http://www.hislittlelady.com

    ReplyDelete
  25. La falda a cuadros me fascinó!
    Estás bellísima, te dejo un beso.
    Que tengas un hermoso día!

    http://sombriabelleza.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are really nice, thanks a lot <3
      A kiss for you!
      Have wonderful rest of the week!

      Delete
  26. I like your plaid skirt! I only have one plaid item -- a button up, but was thinking of adding more to my closet because there's so fun! Maybe a scarf!
    ~Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Sara, I love plaid really, and I own much (too much) stuff with this pattern – as it really makes fun! Wish you that you will find the perfect scarf for you!
      x Rena

      Delete
  27. Sometimes we really meet the right people at the right time, but sometimes I find myself in the right opposite situation, then I'm looking quite ugly,( for example going out to throw away garbage or something like that) I will meet someone who I definitely don't want to meet in such circumstances:) Only one thing I know for sure - anything could happen;)))
    I also want to say that those photographs of you are adorable, dear Rena!! You look so cheerful and full of positive energy! It's a pleasure to look at you)
    have a great day) Take care!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I know such situations also, dear Alexandra, it happens to me that I meet people which I don´t want to meet, mostly when I look really ugly! So I try to be prepared for each encounter, but this doesn´t always work ;)
      Thanks a lot for the kind as usual feedback for the photographs, my lovely husband was so friendly to take them. It´s always a really pleasure for me to read your comments <3
      Have a great rest of the week) Take care!

      Delete
  28. Amazing pictures as usual! Love that tartan skirt! =D

    http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    ReplyDelete
  29. You look fabulous in tartan my friend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not to compare with your wonderful skirt combinations, dear Imogen, but thanks <3

      Delete
  30. I can't remember bumping into someone who we had anything mutually beneficial with, but it's probably only because I spend too much time at home. LOL
    I love your coat!
    www.minsbeautyequipment.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. It has its advantages to spend much time at home, dear Min, so you don´t also bumping in someone who you don´t want to meet :)
      Thanks for loving my coat, to be honest I own this coat since a very long time, but every winter I decide to continue to wear it.

      Delete
  31. Beautiful outfit!
    effortlesslady.blogspot.ca

    ReplyDelete
  32. He he, da hat her euer alter Autohäuser ein Näschen für Geschäfte und Service :)))))
    An Begegnungen solcher Art kann ich mich in meinem Fall gar nicht erinnern, muss wohl zu lange her gewesen sein :)

    Ich wünsche dir eine herrliche Woche liebes :)
    http://great-fashion-passion.blogspot.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Und Du, liebe Katerina, hast offenbar einen guten Geschäftssinn, dass Du das Näschen unseres alten Autoverkäufers, gleich richtig zugeordnet hast :) Manchmal ist es auch gut, wenn man es keine solchen Begegnungen gibt, denn die müssen ja nicht immer erfreulich ausgehen …
      Ich wünsche Dir auch noch eine herrliche, restliche Woche!

      Delete
  33. Das ist ja echt die "Krönung" liebe Rena. Sehr aufmerksam von dem Autohändler und dein Outfit ist ne Wucht ♥ Ichmag ganz besonders den Rock.
    LG Sabine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, da schlägts dem Fass echt den Boden - äh die Krone aus ;) Du hast recht, der Autohändler, der war da wirklich auf Zack! Und danke, ich konnte einfach nicht widerstehen, mir den Rock zu kaufen, ich werde irgendwie seit vielen Jahren bei solchen Röcken grundsätzlich schwach :)
      LG Rena

      Delete
  34. I haven't had one of those encounters in a long, long time! Probably the last was through a friend of mine who introduced me to someone who turned out to be a fellow blogger!

    SDMxx
    www.daringcoco.com
    WIN A $200 GIFT CARD TO NET-A-PORTER OR SHOPBOP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is really funny, that you were introduced to a fellow blogger! How was this experience for you?

      Rena xx

      Delete
  35. So süß dein Look und Shirt! :) - Freut mich, dass du nicht bis nach Weihnachten warten musst... Bei manchen Arztterminen ist es leider nicht anders - hilft manchmal nur den Arzt zu wechseln (zumindest je nach Auswahl)...

    Liebe Grüße aus Frankfurt,

    Vanessa
    www.pureFASHION.tv

    ReplyDelete
    Replies
    1. So lieb Dein Kommentar, vielen Dank, liebe Vanessa :) Ich bin auch total froh, dass es nun doch so viel schneller mit dem Termin ging! Vor allem, weil Geduld nicht direkt zu meinen Stärken zählt … und ich liebe es auch gar nicht, beim Arzt zu warten, glücklicherweise ist unser Hausarzt unser Nachbar und wir kommen immer alle gleich dran :)

      Liebe Grüße nach Frankfurt,

      Rena

      Delete
  36. You look amazing, love your sweater and check skirt. You are such a very hard working woman.your husband was so nice to have driven you to the bakery. I hope you car get inspected as soon as possible. Sending you loveeeeeeeee. Kimbim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dearest kim bim. I know there are many women who work much harder than I, I think you belong to them. And yes, my husband was really nice, but fortunately he is mostly very nice :) The inspection is already done! Sending you loveeeeeee. Rena

      Delete
  37. Love the skirt <3 you are very chic :)

    ReplyDelete
  38. That was so nice of the dealer to fit you in on short notice, a very fortuitous meeting. Your skirt is so pretty, love the print and the sweater is beautifully chic! You are so kind to visit, hope your week in going wonderfully.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Sam, I learned just a new word and fortuitous describes the kind of the meeting perfect :) My week was good so far, I hope your week, too.

      Delete
  39. what a perfect outfit!...love the tartan mini with that tee, gives it a bit of rock look.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Ivana! I lost my heart on such tartan skirts :)

      Delete
  40. I must say that it is great when you happen to be at the right place at the right time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, this is really helpful for most of the things in our life :) Only the opposite isn´t as pleasant ;)

      Delete
  41. You look so amazing, dear. The skirt is so cute, love how you styled it. :)

    Keep in touch,
    J
    www.jonnessa.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Cute skirt, and love the bag!

    xx
    www.starringsamantha.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Dearest Rena! Your car's story is reminds me of mine too. and I agree with you meet the right ppl with the right time is all great benefit.

    I adores your outfit especially your trendy tartan skirt. You looks much classy even with the beanie on the beautiful outfit.

    I'd rather go to bed, just wanted to stopping by and say Hello.

    I hope you have a wonderful day dearest Rena.

    A 1000 kisses back to you as always! oxox

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dearest Tanya! Yes, it´s really beneficial to meet the right people at the right time, especially when this are as pleasant encounters than with you here in the blogger world <3

      Thanks a lot for the feedback regarding my outfit, you are really nice!

      And you are so wonderful, that you took your precious time to say Hello instead go to bed, I appreciate this so much.

      My week was good so far, I hope yours, too.

      1000 kisses back over the ocean, take care! oxox

      Delete
  44. Dear Rena, I think contacts are important to move forward in life, you never know when you will need them so it's good to be well connected, coincidentally I look like a t-shirt with printed crown on my last post: D I like that skirt! wish you a great week.

    www.urbanikamoda.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Rebeca, I agree networking and connections to other people are really important and helpful! And how cool that you also wear a shirt with a crown, it is so nice that we wear similar pieces :) Thanks for liking my skirt, wish you a great rest of the week.

      Delete
  45. Loved visiting your blog… great post beautiful!
    Kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, dear Borka!
      Kisses to Miami,
      Rena

      Delete
  46. love your top and skirt! wanna follow each other? let me know :)

    xx
    ellie
    http://chasingculprit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. Oh I haven't meet anyone coincidentally and yours is quite strange hehe.
    And I must say I'm in love with your tartan skirt girl.You look amazing here again.Does your husband take your photos?
    xx
    Style Of OzOz
    Style Of OzOz Facebook Page

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was indeed a welcome surprise :) Thanks for your nice feedback, and yes, you are right, my husband took the photos, I´m really thankful for that as I know how precious his time is.
      xx

      Delete
  48. Sehr schöner Look :)
    das ist aber toll, dass du so früh dann einen Termin gerkeigt hast, nur eben bei wem anders ;)
    Ich mag es überhaupt nciht, lange auf Termine zu warten. Am tollsten ist das bei Zahnärztne. Da ruf ich an, wenn ich Schmerzen hab und krieg dann meist so in einem Monat einen Termin. Und plötzlich ist der Zahnarzt ganz verwundert, wieso ch denn keine Schmerzen mehr hab :D

    Liebst
    Svetlana von Lavender Star

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke :)
      Wir waren da flexibel und haben den Termin gerne bei jemand anderen wahrgenommen ;)
      Das mit dem Warten auf Zahnarzttermine finde ich auch alles andere als erfreulich, vor allem wenn sich die Zahnärzte nach diesen langen Wartezeiten noch wundern, warum die Schmerzen dann vorbei sind …

      Alles Liebe
      Rena

      Delete
  49. Loving itt!! Best regards from http://justohana.blogspot.com.es/ Feel free to take a look if you have time ;)

    ReplyDelete
  50. That skirt is so cute!!! Great look ^^
    xoxo

    Novelstyle

    ReplyDelete
  51. That was a lovely story about the car :) Glad it worked out for you. And yes, I love it when you meet the right person at the right time.
    Love your purse and skirt!

    http://everythingthatclicks.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cool skirt!! :)

      www.shareasecretmag.com

      xoxo

      Delete
    2. Thanks, dear Rosh, for reading and your nice feedback! And so we have this in common loving it to meet people at the right time :)

      Delete
  52. Wunderbarer Rock
    Ich steht total auf Karo bzw Tartan :)

    http://coco-colo.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Coco Coco, dann haben wir die diese Karo-/Tartanliebe gemeinsam :)

      Delete
  53. Great story! I love this look especially your skirt.
    Beautetude

    ReplyDelete
  54. cute skirt ! ;D

    saralookbook.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Great story and great look!!!!
    http://befashion31.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/Befashion31

    ReplyDelete
  56. Hi dear Rena! You look stylish as always, the tartan skirt is such a pop of colours in this wintery look! Also you look great with hats, I noticed it before :)
    Have a good evening,

    Arianna, Nymphashion ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear Arianna, many thanks! Especially I´m happy about your feedback regarding hats because I like it really to wear them :)
      Have also a good evening,

      Rena

      Delete
  57. Da hast du ja nochmal Glück gehabt. Mir ging es auch schon oft so , dass ich irgendwo einen Termin haben wollte und dann ewig darauf warten musste!
    Dafür liebe ich aber deinen Rock!
    Liebe Grüße
    Sarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manche Menschen haben mehr Glück als Verstand ;) Wünsche Dir von Herzen, dass Du in Zukunft immer gleich dran kommst! Und danke <3
      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  58. amazing pics!!

    Less Is More
    www.lessismoreblog.com

    ReplyDelete
  59. Lovely outfit Rena. No app difficulties here, though.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  60. Very nice and trendy combination!!!
    Love your sweater and bag!
    xxx

    s
    http://s-fashion-avenue.blogspot.it

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, you are really friendly :)
      xxx

      r

      Delete
  61. Gorgeous!! I love your skirt! <3

    Feel free to visit my blog as well! You will find topics such as health, NYC fashion, personal growth and motivation between others! <3

    Diana
    www.ManhattanImageandStyle.com
    New Blog Post: How to Buy The Perfect Winter Coat For You

    ReplyDelete
  62. Loved your look!

    xx

    www.blogladies.com

    ReplyDelete
  63. Lovely blog! i replied to you comment and followed your blog so lovely! Follow back?!

    ReplyDelete
  64. Rena, I love this outfit on you! The tartan plaid skirt is wonderful and your coat and boots are the perfect style companions!
    XX, Elle
    http://mydailycostume.com/2013/12/luxurious-fall-layers-beat-chill/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elle, thanks a lot, if you write this it must be true!
      XX, Rena

      Delete
  65. Your pea coat is so cute and works perfectly with the outfit! <3
    xoxo
    -B ♡ MsBerryStylish 

    ReplyDelete
    Replies
    1. I own this coat since a few years and take it every winter again out of my closet :) Thank you!
      xoxo
      Rena

      Delete
  66. Super cute outfit, dear! Amazing tartan skirt!
    kisses)

    ReplyDelete
  67. Danke fürs kommentieren, ich freu mich da immer sehr!
    Voll tolles Outfit, der Rock ist super und der Pulli sowieso. Daumen hoch!

    Dir noch einen famosen Abend,
    -Kati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voll der liebe Kommentar, danke liebe Kati, jetzt freu ich mich sehr <3

      Dir einen tollen Start ins Wochenende!
      x Rena

      Delete
  68. Meeting the right people at the right time is so special & lucky. I love these kind of moments, they brighten up your day :) I am so lovin' ur jacket & skirt!
    www.speakstyleandrock.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. You described the feeling which such encounter generates in a perfect way, I agree! Thanks for loving my jacket and skirt :)

      Delete
  69. I think we all experienced in some moment meeting the right person and make me feel that out there is someone watching us :)
    I love the jacket, the skirt, the cap, those amazing gloves!!!
    kisses

    ReplyDelete
    Replies
    1. I believe absolutely in the fact that someone is watching us, thanks a lot for mention this here, dear Mihaela!
      And thank you also that you love my jacket, the skirt, the cap, the gloves!
      Kisses

      Delete
  70. Der Rock gefällt mir sehr! Und die gesamte Kombination, wie immer :-) Ohne Vitamin B klappt es "leider" heutzutage schwer. Oder manchmal auch zum Glück ;-)
    Und es ist auch immer wieder spannend, wen man so zur rechten Zeit trifft. Zufall oder Schicksal? Hauptsache es klappt :-)
    LG Aziza
    http://berlin-capital-life.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Und mir gefällt Dein gesamter Kommentar, wie immer, vielen lieben Dank, liebste Aziza :-) Ja, manchmal ist es wirklich gut, dass man auch ohne Beziehungen etwas erreichen kann, sonst wäre es auf Dauer wirklich ungerecht! Ich persönlich glaube ja gar nicht immer nur an Zufälle, ich denke, manchmal muss etwas einfach unbedingt sein :) Aber wie Du so schön schreibst, warum auch immer, Hauptsache alles geht klar!
      LG Rena

      Delete
  71. So nice skirt!!! I like how you have mix it!!
    http://byanaleon.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  72. So great skirt in tartan :)
    check my blog if you want too:)
    NEW POST -> tr3ndygirl.com

    ReplyDelete
  73. I'm following you. Will love if you follow back!

    Ayesha
    Defining Me
    Blogslovin
    Google+

    ReplyDelete
  74. Gorgeous outfit!! Love it :)
    xoxo
    www.fashfab.blogspot.com

    ReplyDelete
  75. Nothing happens by chance! It's your karma: you are such a kind and beloved family that the local mechanic was eager to help you. Plus you must be the most beautiful woman in town my dear!
    Love
    Coco et La vie en rose
    Coco et La vie en rose on Bloglovin
    Coco et La vie en rose on Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dearest Coco, I believe also in karma and that nothing happens by chance :) But I think the local mechanic is in general really friendly. And although I live in a very small village, where only a few woman live I don´t know them all - so I can´t judge my look in comparison to the other woman ;) I appreciate your kindness my dear friend <3
      Love
      Rena

      Delete
  76. I love it! if been reading your blog for a while and I love it! I just decided to start my own blog and I’ll love if you can follow me back! and if you have any advise let me know!! thank you! we can follow each other!

    http://walkingaroundbcn.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  77. great look, i love how you always look so happy in the photos x

    www.tuttifruttibyam.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, there are so many reasons in my life which make me happy :) x

      Delete
  78. Reading your blog is like reading a nice story from a book, everytime a cool story apart from great style..love your smart casual outfit!
    www.trendsvip.com

    ReplyDelete