Monday, December 9, 2013

Retro phantom

Bleiben wegen Euch auch Autos mit ausländischem Kennzeichen stehen, um Euch zu fotografieren?

Glasses: Marc Jacobs / Necklace: H&M / Cashmere sweater: Malene Birger / Vest: Vila /
Bag: Céline / Leather pants: MMM for H&M / Boots: Zara

Denn wir haben gestern einen lieben Bekannten getroffen, der sich zwar grundsätzlich sehr hochwertige Kleidung kauft, aber diese auch entsprechend lange trägt. Außerdem ist unser Bekannter sehr sportlich und richtig glücklich, dass es wieder geschneit hat, denn er ist ein begeisterter Langläufer.

Frohgemut hat er sich daher vor ein paar Tagen seine Langlauf-Ski angeschnallt, um eine Runde in der frisch gespurten Loipe zu drehen. Die Loipe verläuft neben einer Landstraße und er bemerkte, dass ein Auto, nachdem die Insassen ihn erblickt hatten, immer langsamer wurde, bis es schließlich ganz zum Stehen kam.

Offenbar aufgeregt, öffneten die fremdländisch aussehenden Passagiere die Türen, zeigten mit ausgestreckten Fingern auf unseren Bekannten und dann wurden blitzschnell Handys gezückt.

Unser Bekannter fühlte sich richtiggehend geehrt, offenbar sah er beim Langlaufen dermaßen sportlich aus, dass diese Menschen ihn unbedingt knipsen wollten. Daher blieb er kurz stehen, um sich die Fotografierenden genauer anzusehen, worauf aber praktisch ein Blitzlichtgewitter über unseren Bekannten hereinbrach.

Da dämmerte es unserem Bekannten, dass er das Interesse offenbar nicht durch sein sportliches Laufen sondern durch etwas anderes geweckt haben mußte! Sicherheitshalber blickte er rasch an sich hinunter, doch er trug tatsächlich seine übliche Ausrüstung zum Skilanglaufen, die aus einer hellblauen Latz-Kniebundhose, roten Strümpfen und seinen bewährten Langlaufskiern bestand. Unser Bekannter hat sich diese Ausrüstung komplett in den 80er Jahren gekauft – und war damit augenscheinlich für die immer noch begeistert Fotografierenden eine in der jetzigen Zeit einzigartige Retro-Erscheinung.

Nachdem unser Bekannter diese Geschichte erzählt hatte, meinte er abschließend, dass dieses Erlebnis doch eindeutig der Beweis dafür sei, dass man sich beileibe nicht immer etwas Neues kaufen muss, um aufzufallen, denn er ist jetzt davon überzeugt, dass man das mit alten Sachen mindestens genauso gut erreicht …

Treibt Ihr Wintersport? Wann bleibt Ihr stehen, um zu fotografieren? Welche Kleidung tragt Ihr schon sehr lange?

Ich habe von dieser Episode schlichtweg zu spät erfahren, denn ich trage heute in der Tat ein neues Teil  - aber auch einige Teile, die sich schon seit längerer Zeit bewähren ...

Euch allen von Herzen einen tollen Start in die neue Woche!


Stop cars with foreign number plates also in front of you, to photograph you?

Because yesterday we met an acquaintance who basically buys very high quality clothing, but he also wears this clothes correspondingly long. Our acquaintance is very athletic and was happy that it has finally snowed again, because he is an avid cross-country skier.

Cheerfully, therefore a few days ago he strapped his cross-country skis to take a stroll in the freshly groomed trail. The trail runs alongside a country road and suddenly he noticed that a car, after the occupants had seen him, was getting slower until the car finally stopped.

Obviously excited the foreign looking passengers opened the doors, showed with outstretched fingers on our acquaintance and then quickly pulled out mobil phones.

Since it began to dawn on our acquaintance that he had obviously awakened the interest not by his athletic running but by something else! For safety's sake, he looked quickly down at himself, but actually he wore his usual cross-country ski equipment, which consists of a light blue bib-breeches, red stockings and his proven cross-country skis. Our acquaintance has bought this complete kit already in the 80s - and was apparently for the photographer's with this kit an unique retro apparition in the year 2013!

After our friend has told this story, he finally meant that this experience is the proof that you certainly do not always have to buy something new to get noticed, because now he is convinced that this can be achieved with old stuff at least as well ...

Are you exercising winter sports? What is a cause for you to stop and to photograph? What clothes do you own since a very long time?

I have simply heard too late of this episode, because today I am wearing in fact a new piece - but also some clothes which proved their value since a longer time ...

Wish all of you a great start into the new week!

 
 

Advent in Bavaria

196 comments:

  1. He must have been quite a sight! I love vintage and "old" clothing as well. However, I've never been skiing or done any winter sports---hopefully I can experience that this winter.

    Brittney

    anotherbeautifulthing.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. He had been quite a sight :) So it sounds like as if you have very unique clothing in your closet - and wish you that you will experience winter sports this winter!

      Rena

      Delete
  2. Ooooh, love this look Rena!! I'm such a sucker for fur and have been dying to buy a black fur vest for the season. I'm also a sucker for pleather and adore your pleather pants. This is such a chic posh look for winter!!!

    Funny story! I can't believe people were taking pictures, your friend must've had quite the ski suit on. : )

    xox,
    anna-lamode.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for loving my look, dear Anna, and it sounds like as we are both sucker for black fur vests and leather :) I love it to wear such looks in winter, because such looks are warm and comfy, too.

      Our friend looks really special in his ski suit and I understand it that the people took therefore the pictures :)

      xox,
      Rena

      Delete
  3. Wow snow, beautiful!
    NIce sunglasses dear :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, the snow comes and goes here alternating :)

      Delete
  4. Das war mal wieder ein Text zum Schmunzeln :-). Es ist wirklich bewundernswert, wie Du jedes Mal eine neue interessante und vor allem wahre Geschichte hervorzauberst. Toll siehst Du wieder aus. Die Lederhose passt perfekt zu Dir. Wir hatten nur am Samstag Schnee. Ich hatte mich morgens noch so gefreut. Blauer Himmel und Schnee, so ist für mich der Winter perfekt. Am Abend war dann leider alles weggetaut...
    LG
    Ari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, fürs Lesen und Schmunzeln, liebe Ari :-) Für meine Geschichten muss ich mich gar nicht so anstrengen, ich erzähle einfach das, was mir untertags so begegnet. Freu mich sehr über Dein Feedback, Du bist immer so nett! Bei uns kommt und geht der Schnee gerade im Wechsel, aber wir hatten auch herrliches Wetter am Wochenende!
      LG
      Rena

      Delete
  5. I love that vest!

    Lauren,
    http://www.atouchofsoutherngrace.com/

    ReplyDelete
  6. Ohh das kann ich mir vorstellen :D in der Oldschool-Montur. Tourischreck spielen. Da ich sehr ungern friere und in meiner Jungend extrem viel in Eishallen unterwegs war - und da natürlich gefrohren habe.. zieht es mich aktuell nicht mehr so wirklich in die Kälte und wenn, dann total eingemummelt ^^.

    Ich habe auch so einige Teile in meinem Schrank, die schon etwas älter sind. Ganz besonders liebe ich mein Dr.Martens, die ich mir mit 17 zusammengespart habe - 180 Mark damals... Gott war das n Haufen Geld. Die existieren immer noch und haben einen total schönen fertigen Look. Sind aber irgendwie zeitlos ^^.

    Schönen 9. Dezember
    Joella von www.joellas-day.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du kommst halt aus der Gegend, liebe Joella, und weißt, wie Menschen hier rumlaufen :) Eishallen sind mein oberster Graus was Frieren anbelangt, erst am Wochenende haben wir wieder darüber gesprochen, welche Kältegruften diese Lokalitäten sind! Total einmummeln ist immer gut, das mach ich auch.

      Cool, dass Du Deine Dr. Martens noch hast, da bin ich ja gespannt, ob Du mit denen noch mal ein Outfit postest!

      Schöne Woche
      Rena

      Delete
  7. Love your furry vest!!

    http://fashmongers.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, me too, and the advantage is that this vest is really warm!

      Delete
  8. U r outfit is awesome!!!!
    U r looking so beautiful, and bag is very nice.

    http://www.jollychic.com/?a_aid=SIRIUSIT




    ReplyDelete
  9. I don't stop a car to make photos cause I don't have a personal car or I don't have the courage to stop other's car. I have old clothes even when I have 13 years, oh no some pieces are much older... yeah my first leather jacket!
    Have a great new week dear Rena and no forgotten things.
    Hugs and kisses!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It would be indeed really courageous if you stop other cars :) And wow, I can imagine that your first leather jacket is a very special garment for you, how great that you still own it!
      Have also a great week, and I hope really that I will think this week on all the things I need :)
      Hugs and kisses!

      Delete
  10. nice look, love it!
    new look on my blog!
    http://theartist-mona.blogspot.com.es/2013/12/with-my-poncho.html

    ReplyDelete
  11. Nice look as always dear!!
    Big kiss!!
    Passa a trovarmi VeryFP

    ReplyDelete
  12. You always in your best looks,You look pretty hot, love your leather legging and bag.
    So sorry i can't read through, just popping here quietly haha.. In the middle of a rush! Taxi?
    Have a fabulous monday,kisses..
    http://rock4less.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear kim bim, you are so nice and cool that you watch my outfit in the middle of a rush! Thanks a lot for this and also for your wonderful feedback, it doesn´t matter that you haven´t read the text, I´m not sure if it is really necessary to read the text :)
      Have a fabulous week, kisses

      Delete
    2. Thanks darling, big hugs..
      http://rock4less.blogspot.co.uk/

      Delete
  13. First of all you look really wonderful and I love the outfit. Wardrobe-wise, it takes me a while to part with my things because I only buy those I absolutely love, so I wear them for quite a few years. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, dear Natalia, such a feedback from you is always a pleasure for me! And I´m sure you have wonderful things in your wardrobe as you only buy what you absolutely love and your taste is great <3

      Delete
  14. Nice one!!:)

    www.shareasecretmag.com

    xoxo

    ReplyDelete
  15. Liebe Rena:)

    Da sage ich doch gerne wieder, dass Dir das Ensemble sehr gut steht:)

    Haha, Dein Bekannter muss wirklich ein "urchiger" Bayer sein, so wie Du ihn beschreibst, vielleicht kommt er einmal in's Museum, aber genug gelästert;-)

    Ich habe auch noch Sachen aus früherer Zeit, obwohl sie nicht mehr passen, werfe ich sie ungern weg, sie sind mir irgendwie an's Herz gewachsen. Ich habe z.B. immer noch zwei grosse hellblaue T-Shirts, die ich immer noch ab und an trage, sie sind sicher bald 20 Jahre alt, aber sie passen noch.

    Dein Kommentar zu meinem Bild hat mich übrigens sehr gefreut:)

    Liebe Grüsse und eine gute Woche wünscht Dir:)

    Orianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Orianne:)

      Da freue ich mich doch wieder sehr, dass Du findest, dass mir mein Ensemble (dieses schöne Wort!) sehr gut steht, ich liebe es ja, im Winter solche Looks zu tragen.

      Und Du liegst absolut richtig damit, unser Bekannter, der ist wirklich ein bayerisches Urviech, aber ein außerordentlich sympathisches :) Er wäre auch in einem Museum ein durchaus interessantes Anschauungsmaterial!

      Du hast Dich wirklich gut gehalten, wenn Dir die Sachen, die bereits 20 Jahre alt sind noch passen!

      Und mein Kommentar kommt wie immer von Herzen <3

      Liebe Grüße und eine gute Woche wünscht Dir:)

      Rena

      Delete
  16. gorgeous outfit!
    love your fur vest
    xx
    http://anoddgirl.blogspot.com.au

    ReplyDelete
  17. beautiful look dear!!!
    sorry because I've been missing, but I'm back to enjoy all of your posts!! ;)
    love, Bárbara

    http://whitedahlia.blogs.elle.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, you are always so kind, how great that you are back <3
      Love, Rena

      Delete
  18. Liebe Rena,
    Früher habe ich mit meinen Eltern Eislaufen zu gehen. Aber, genieße ich Snowboarden statt Skifahren. Ja, Ich mag das Tragen Vintage schon ein paar Mal. Ich liebe deine Lederhosen. Sie super aussehen in diesem Outfit! :-))

    LG,
    Madison xxoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Madison,
      Wie schön, dass Du früher mit Deinen Eltern Eislaufen warst, und Snowboarden ist so ein toller Wintersport! Vintage-Mode passt sehr gut zu Dir. Danke für Dein liebes Feedback, ich freue mich sehr <3

      Liebe Grüße,
      Rena xxoo

      Delete
  19. To tell the truth, I'm a real shopaholic and I have a bunch of clothes in my wardrobe, even I have no place for all those things already. Some of them are just useful, but at the same time some of them I'm wearing for ages:) From time to time I feel like it's better to buy one quality and expensive thing, and wear it for a long time, but from the other hand I know that I will get enough of it fastly:)
    I've got to say you look chic in this vest and I love the way you add that elegant necklace to the outfit! Looks elegant and feminine! Those photographs are adorable, as always;) You are spreading positivity and happiness with your cheerful smile, seriously;)
    Wish you a blessed day ahead!

    www.svetusvet.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dearest Alexandra, during I read your comment, I had the feeling as you described exactly my behavior and my wardrobe :) I like this that we have this in common!
      And thanks a lot for your again so kind feedback, you are always so friendly and sweet - and you make me happy <3 My husband was again so nice to shoot the pictures yesterday on this wonderful Sunday. Of this cause nothing other was possible than to smile :)
      Wish you a blessed week ahead!

      Delete
  20. Haha, geile Story. Kann mir schon gut vorstellen, dass so ein retro Ski-Outfit Blicke auf sich zieht, wenn ich mich dran erinnere wie ich als Kind in den 80ern in den Schnee geschickt wurde...*facepalm*

    Generell mag ich auch alte - oder wie man in Bloggerkreisen sagt "vintage" - Kleidung sehr gerne, aber auch aus neuen hochwertigen Teilen können in ein paar Jahren zu coolen Vintage-Stücken werden! Ich denke da vor allem an deine tolle Tasche, die ich dir am liebsten vom Bildschirm aus aus der Hand reißen würde. :-D

    xx Cherrycandykiss | Vodka & Candy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke Dir fürs Lesen :) Ja, genau, ungefähr so wie Du in den 80er Jahren im Schnee warst, so in der Art sieht auch dieses Outfit aus – kein Grund zum Schämen, sondern etwas mit dem man nachhaltig begeistertes Interesse weckt!

      Du machst mir Mut, danke, dass würde mich freuen, wenn meine Tasche in ein paar Jahren als tolles Vintage-Stück durchgehen würde, denn hochwertige Vintage-Teile mag ich auch total gerne!

      xx Rena

      Delete
  21. ¡Hola! Acabamos de descubrir tu blog y te seguimos desde ahora. Ojalá que también te guste nuestro espacio :D
    ¡Un abrazo grande de parte de los tres!
    www.melodiasporescrito.com

    ReplyDelete
  22. You look amazing and I'm in love with your blog.
    Maybe can we follow each other?
    Please let me know on my blog!

    http://fetish-tokyo.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. Oh, you are right, I didn´t recognize this before :)

      Delete
  24. I love vintage pieces!!!!
    Very nice outfit, that bag is amazing!
    xxx
    S
    http://s-fashion-avenue.blogspot.it

    ReplyDelete
  25. You look lovely!
    xManon

    I have a give away on my blog, will you join?

    ReplyDelete
  26. Love the black vest

    http://headenough.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  27. we had our first snow today ;)
    love your pants and vest

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I can imagine that your little boy is really happy about this :) And thanks!

      Delete
  28. ich mag deinen look und grau ist meine farbe :-)
    mein kleiderschrank ist seeeehr voll und darin sind einige teile die viele, viele jahre auf dem buckel haben............aber ich finde sie zeitlos und trage sie immer mal wieder!
    LG und eine schöne 2te adventswoche du liebe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Tinny <3 Wie schön, dass Du auf solche zeitlosen Teile zurückgreifen kannst, das würde ich mir auch noch öfter wünschen :) Liebe Grüße und ebenfalls eine schöne 2. Adventswoche, Du Liebe!

      Delete
  29. Beautiful.....follow me on www.myglamcorner.com

    ReplyDelete
  30. love vest ! I have similar too ! :) You can see on my latest posts ! :)

    saralookbook.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Such a great look I love your fur jacket and jeans!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, I like my look, too, especially because this look is very comfy :)

      Delete
  32. Lovely outfit- love those leather leggings! XOXO, Sissi http://www.beauty4free2u.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I wear my leather leggings very often :) XOXO Rena

      Delete
  33. Great Look Rena! the vest is my fav today!

    www.urbanikamoda.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Ein wunderschönes Outfit, Rena, würde ich genauso tragen :)
    Liebe Grüße
    C.
    http://fashionseine.blogspot.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Claude, Du hast mich auch dazu inspiriert <3
      Liebe Grüße
      R.

      Delete
  35. My beautiful Rena in winter colours and they look amazing on you...that fur vest goes perfectly with leather...kisses my dear friend from your (again) sick friend :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, dearest Ivana, thanks but so sorry that you are sick again, I send you only the best, life seems much too hard for you at the moment, please take care of you <3

      Delete
  36. Tolle Schuhe!!!!

    LG
    Amandine

    www.lesberlinettes.com

    ReplyDelete
  37. I loooove this outfit Rena- from head toe! I am torn between those awesome pants and that warn fuzzy vest, I can't choose one single item that could be my favorite from this outfit, cause I love all pieces! :D
    And regarding the situation, I very rarely take photos of people, because I don't want that they thinj I an some kind of freak or anything! :D
    You are such a good story teller, I am always entertained! :)

    www.callmemaddie.com
    Win a $150 gift card from Jollychic.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, dear Maddie, this is one of the outfits which I love, too :) And this is not always the case ;)
      This is so polite of you that you rarely take photos of people, I try also to avoid to picture strangers.
      And thank you so much about your feedback - that you think I´m a great story teller, you made my day <3

      Delete
  38. Hey Girl, mal wieder eine super lustige Story und das Outfit stimmt auch wie immer! Ich steh momentan total auf Fellwesten! Toller Post, bin mittlerweile auch wieder im kalten Deutschland, aber hier schneit es Gott sei Dank noch nicht ;-) xoxo
    http://www.hollylovespaul.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke für das Girl, liebe Laura, fürs Lesen und dass Du findest, dass das Outfit stimmt :) xoxo

      Delete
  39. Furry vest and leather jacket is one of my favorite outfit ideas for fall. Looking amazing! I want a fur vest badly but it doesnt get cold here often so have not invested in one :)
    xx
    www.JuneWantsItAll.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. For me it´s the same regarding furry vest and leather jacket :) I don´t know if I should really wish you that it will become cold enough that you can wear a furry vest ;)
      xx

      Delete
  40. Very nice outfit and perfect vest. xa

    http://www.fashiondenis.com/

    ReplyDelete
  41. Hi Rena, this is a wonderfully cozy luxe look to start the week with, your furry vest is fantastic, I wish to find something similar for our winter next year....I loved reading your fashionable insight on my last post, Thank you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Sam, thanks a lot, wish you that you will find something similar for your winter next year :)

      Delete
  42. Love the trousers, very cute outfit! :)

    http://byanaleon.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, this trousers belongs to my favs :)

      Delete
  43. Thx for making me laugh Rena. Such a funny story. No I don't do 'winter sports'. As long as I like the item I keep it and wear it. But I love to shop too ;-)
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for reading, dear Lenya, and I laughed too, when our friend told us that story :) I´m sure you have the perfect balance between keeping your clothes and buy new stuff!
      xox
      Rena

      Delete
  44. Herrlich! Das waren sicher Blogger - und dein Bekannter wird nun international durchs Netz gepostet...
    :D
    Liebe Grüße
    Christiane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du bist einfach ein Insider, liebe Christiane, und hast ganz sicher recht :)
      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  45. Das hört sich aber lustig an. Dachte zuerst, die sind stehen geblieben, weil sie dachten, er sehe einem Star oder so ähnlich :)
    ABer wegen seiner Kleidung. Ich stelle mir das ja sehr interessant vor, so Langlaufkleidung aus den 80ern :)
    Aber wenn ich Fotos mach, beliebn auch andere stehen und schauen komisch. Da das meistens ältere Damen sind, finde ich das süß, denn die sagen dass meinstens ncoh was zu meinem Lachen :)

    Ich finde dein Outfit übriens wieder einmal sehr sehr toll!
    Die Fellweste gefällt mir echt total gut :)

    liebst
    Svetlana von Lavender Star

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke fürs Lesen, liebe Svetlana! Ich verstand auch erst nicht, warum die Leute stehen geblieben waren :) Aber die Kleidung ist in der Tat interessant ;)
      Ich würde auch etwas zu Deinem Lachen sagen, nämlich dass es unglaublich süß ist <3

      Und danke, dass Dir mein Outfit nebst Fellweste so gut gefällt!

      Alles Liebe
      Rena

      Delete
  46. Great outfit and background , you are very cute <3 Kisses!

    ReplyDelete
  47. bebe you look stunning as Always! Love the bag, love the fur, love all! XOXO

    ReplyDelete
  48. Lovely outfit, I like the necklace!:)
    I used to ice skating a lot, but since I´m not the biggest fun of winter, (even if it´s snowing during Christmas time is so beautiful, sitting at cozy, warm home with family and hot chocolate) I enjoying spring and summer sports.

    Wish you a great new week dear Rena!:)

    xxMonica
    sunstreetmonidesign.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, dear Monica! Like you I´m also not the biggest fan of winter, I like winter only as there is no work in our garden ;) Wish you much fun with ice skating, if you do it and a wonderful time with your family at home!

      Wish you also a great week!

      xxRena

      Delete
  49. I'd love to see a picture of your friend's attire :-) you look so trendy in the snow, love your fur vest!
    Love
    Coco et La vie en rose
    Coco et La vie en rose on Bloglovin
    Coco et La vie en rose on Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. So sorry, I´m not able to show him, he doesn´t wish to be in the Internet :) And thanks!
      Love
      Rena

      Delete
  50. Your bag is awesome, really like it and you are so pretty :)
    Thanks for your comment honey
    Kisses and love
    Say Cheese


    ReplyDelete
  51. Lovely pictures Rena, love the gilet!

    Ciao ciao

    ReplyDelete
  52. thank you for the comment! I'm following you right now, hope you follow me back, it would mean a lot!!
    www.walkingaroundbcn.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Jaaa...haaa...
    mein Snowboard Anzug, seit ewigkeiten wieder als Skianzug in Verwendung, geht heuer in die 21 Saison.
    Vom ersten selbstverdiensten Geld nach dem Studium gekauft und seither heißgeliebt. Er passt perfekt. Lässt sich von -20 bis plus 10 Grad optimal kombinieren. Ich habe noch keinen schönen Ersatz gefunden. Tja. Ski und Schuh sind allerdings eher 5 als 10 Jahre alt (Völkl, Salomon :-*)
    LG Sunny

    ReplyDelete
    Replies
    1. Respekt, liebe Sunny, dann ist Dein Snowboard-Anzug also zum einen auch sehr langlebig und zum anderen wirklich zeitlos! Wünsch Dir von Herzen, dass der Anzug noch lange hält - und Deine Ski und Schuhe ebenso :)
      LG Rena

      Delete
  54. I photograph anything and everything nowadays. At this time of the year, it has to be anything related christmas :)

    I have a lot if old clothes, I get too emotional when I have to throw something away. I do like your fur vest Rena. I have been wanting it for the longest time but cannot seem to find a nice one.

    Have a lovely week

    ReplyDelete
    Replies
    1. So I´m looking forward for many wonderful Christmas pictures in your blog :)

      Sometimes it is good not to throw away the clothes, I think I do this much too often … wish you, that you will find the perfect fur vest for you!

      Have also a lovely week

      Delete
  55. Happy to follow on GFC! Waiting for your follow back!
    Bellassinperderlacabeza.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are nice, thank you, sure I will follow you back!

      Delete
  56. Super Outfit,ich habe eine ganz ähnliche Weste. ;-)
    Liebe Grüße Vanessa <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Nessa, steht Dir sicher super!
      Liebe Grüße Rena <3

      Delete
  57. haha was für eine tolle anekdote! ich habe mal was ähnliches erlebt, am eigenen leib. als ich vor vielen jahren das letzte mal in korea war, wurde ich dauernd fotografiert. als wir mit dem auto unterwegs waren, habe ich im auto neben uns einen kleinen jungen gesehen. der sieht mich auch an, macht große augen, ruft seine mama, die macht auch große augen, er zeigt sogar mit dem finger auf mich, schließlich glotzte auch der vater, der am steuer saß. ich sah wohl aus wie eine schauspielerin - mich hats erfreut ^^ lag vielleicht auch an meiner sonnenbrille, die habe ich damals auch in geschäften aufgelassen. es wurde aber nicht besser, wenn ich sie abnahm XD

    warum backst du denn nicht mehr? ich danke dir für dein liebes kompliment :) das schwarze lederkleid gibts bald ganz zu sehen :D ich bin nur froh dass ich an dem tag nicht meinen weißen mantel mitgenommen habe, wir haben schon etwas rumgekleckert XD

    liebe grüße
    dahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aber Du bist doch ein Star, liebe dahi, für mich auf jeden Fall <3 Von dem her kann ich die Leute in Korea absolut verstehen!

      Ich backe nicht mehr, weil meine Plätzchen eh nicht so lecker werden und weil sich dann nach Weihnachten keiner in meiner Familie beschwert, dass er wegen meinen Plätzchen dick geworden ist ;) Freu mich schon sehr, das schwarze Lederkleid ganz zu sehen, ich weiß aber jetzt schon, dass es super an Dir aussieht! Der weiße Mantel wäre aber schon wirklich eine eher ungünstige Backkleidung gewesen ;)

      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  58. Beautiful look! Always loving those pictures from Bavaria!! =D

    http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, my husband was so kind to take the pictures :)

      Delete
  59. Süße Geschichte! Und ein toller Look! Jetzt hat es bei Euch auch geschneit und ist im Gegensatz zu Berlin, auch liegen geblieben :-)
    Ich treibe keinen Wintersport mehr, seit ich als 9jährige von meinen Eltern zu einem Skikurs in Österreich "gezwungen"wurde. Das war mein erster und letzter Winter-Ski-Urlaub :-)
    Ich halte es auch so, dass ich viele Teile ewig trage. Ich habe Teile, die bereits über zehn Jahre alt sind. Und ich finde es auch toll bei anderen die "alten Schätze" zu sehen. Dein Bekannter ist im Retrolook also total im Trend :-)
    Ich wünsche Dir eine wunderschöne Woche!
    LG Aziza
    http://berlin-capital-life.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke fürs Lesen, liebe Aziza, und ich konnte mal wieder nicht widerstehen, diese Geschichte zu posten, nachdem unser Bekannter sie erzählt hat. Ja, der Schnee ist stellenweise wirklich noch gut liegen geblieben, nur an manchen sonnigen Stellen ist er wieder weggetaut.
      Ich bin auch nicht so der Skifan, aber Deine Eltern haben es sicher nur gut mit Dir gemeint, aber meiner Meinung kann man auch gut leben, ohne im Winter Ski zu fahren :)
      Toll, dass Du solche Schätze Dein eigen nennen darfst, ich bin wohl des Öftern auch mit dem Wegschmeißen zu schnell unterwegs … Und ob unser Bekannter mit seinem Look im Trend ist :)
      Ich wünsche Dir auch eine wunderschöne Woche!
      LG Rena

      Delete
  60. this is a wonderful outfit! the fur vest is a nice addition to the sweater + leather pants!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I love it to wear such looks in winter :)

      Delete
  61. We love your look! Kisses.

    http://mumandme-trapitos.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  62. thanks for visiting my blog, i would love to follow each other :)

    http://octobergraves.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. love love love and loooove this pants, love forever hahaha

    kisses

    ReplyDelete
  64. What a great blog you have here! ♥ perhaps let\s follow each other? follow me and I'll follow you back for sure!

    http://tishaarnaldo.com

    ReplyDelete
  65. What a great blog you have here! ♥

    http://tishaarnaldo.com

    ReplyDelete
  66. Sleek outfit and I'm trying to buy higher quality/longer lasting items as well!
    zozo | atelier zozo

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have the same intent but I´m not always successful with my intent :)

      Delete
  67. Love that boots!
    http://sepatuholig.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. Hello my dearest Rena! You looks absolutely gorgeous! I love how chic the look is. The shades looks fantastic on you. You know I'm a huge fan of vintage stuffs. I had no time to go look around at my areas, I miss those awesome stores.

    I'm happy to hear that you and your lovely family had a lovely weekend and enjoyed your walked. I saw the snow on the ground:), please stay warm :). We decorated our Xmas's house and I still enjoying how all the house brighten up with our heavenly xmas lights. I believe that you'd and enjoy your too :). Thank you so much for the beautiful words are on mine dearest Rena. You're lovely!

    I wish your new week is going smooth for you either work or house dear lovely Rena.

    Sending you back a 1000 of kisses and biggest hug!

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello my dearest Tanya! Thanks a lot, and the shades belongs to my best shades :) I know how much you like vintage, what a pity that there aren´t such stores in your area.

      I´m sure it is wonderful in your house with the Christmas decoration! We have also a decorated house and it looks nice in my opinion :)

      And thank you so much for your good wishes, sure I will stay warm, especially because you saw right as we have indeed snow :)

      Wish you a wonderful, happy and healthy week!

      1000 kisses and a biggest hug!

      Delete
  69. Funny story!! I see the snow in the background of your pictures and want it to snow here so badly! It was supposed to snow, but we only got rain! So sad!
    ~Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for reading, dear Sara, and I wish you that you will also have snow in your region very soon – and not only rain :)
      x Rena

      Delete
  70. I like your gilet!!! <3

    http://glamcarpet.wordpress.com
    https://www.facebook.com/pages/Glam-Carpet/560115607387416

    ReplyDelete
  71. So impossibly beautiful! You are absolutely glowing and that outfit is amazing. I am all about the statement necklace over the grey sweater. Perfection!

    Xo,

    Elise

    www.w-t-fab.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, dear Elise, now I´m blushing, you are really nice and friendly <3

      Xo,

      Rena

      Delete
  72. very nice vest like it
    xx

    http://thedesire.es
    http://www.bloglovin.com/en/blog/10612739

    ReplyDelete
  73. wonderful outfit:) and yes it must be funny when someone stops and takes photos of you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) And yes, as our friend told, it must really have been funny.

      Delete
  74. Muy guapa, tu abrigo y tu bolso preciosos.
    Estas muy guapa.
    Un beso
    www.lacombinacionperfecta.net

    ReplyDelete
  75. Snow!!! We love fur vests with leather for cold!

    http://inatrendytown.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  76. Great outfit!!!!!
    http://befashion31.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/Befashion31

    ReplyDelete
  77. Haha, was für eine erfrischende Anekdote! Ich war vor ein paar Jahren mit meinem Chef in seinem Retro-Dress auf einer Schweizer Skipiste unterwegs, habe mich allerdings eher geschämt. Daher nehme ich aus Deiner Geschichte auch ein Stückchen Lebensweisheit mit: Anstatt sich zu schämen, sollte man die Dinge besser mit einem Augenzwinkern betrachten.

    Mümü aus Zürich zueri¦¦bliss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke fürs Lesen, liebe Mümü, und ich bin nachhaltig davon beeindruckt, dass diese Geschichte gleich ein Anlass für Dich war, Dich selber zu reflektieren :)

      Rena aus Bayern

      Delete
  78. Liebe Rena, Cashmere und Fake fur sind meine persönlichen Favoriten. Und sehen toll an dir aus. LG nach Bayern aus Frankfurt und eine schöne Weihnachtszeit. Sabina Styleblog So nur in Frankfurt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dann bin ich jetzt gleich richtig stolz, vielen lieben Dank für Dein tolles Feedback, liebe Sabina! Liebe Grüße nach Frankfurt aus Bayern und auch eine schöne Weihnachtszeit.

      Delete
  79. I really like your bag!
    this outfit is so cool!
    http://lapetitetasse.blogspot.it/

    ReplyDelete
  80. great outfit. love your bag!!!! very chic!

    Please check my new post- hope you like it

    http://realizzy.blogspot.co.uk/

    thanks

    eliza

    ReplyDelete
  81. very cute and i love your beautiful smile!

    ReplyDelete
  82. They actually stopped to take pictures of him because of his outfit?!:D That's brilliant.:D I'm an avid advocate of the older the better - if you shop smart, you don't have to shop for new things constantly and you can still grab someone's attention and/or look stylish. But as for skiing... I LOVE skiing, that's my favorite sport next to swimming (quite a contradiction, right?:)) and I can't wait to hit the slopes this winter!!! Happy Tuesday, dear!;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope really that I will finally learn it, to shop smart, because I agree to you words :) Wish you a wonderful skiing season <3
      Happy week, dear!

      Delete
  83. Great look!!! I really love the vest and the bag :)
    xoxo

    Novelstyle

    ReplyDelete
  84. Loving that faux fur vest! You are stunning, love this look :)
    xo TJ

    http://www.hislittlelady.com

    ReplyDelete
  85. Wonderful pictures, lovely outfit and amazing photography!! Afterall some credit should go to your hubby for capturing you so perfectly ;) And yes I love the title you have given to this post "retro phantom"!! :P <3

    Kisses
    Charu

    http://myglossyaffair.blogspot.in/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I´m absolutely convinced, dear Charu, that my husband deserves the complete credit! Thanks a lot especially that you love the title, as it took me be a litte bit time until I had this idea :)

      Kisses
      Rena

      Delete
  86. Nice look, love the bag and vest!

    xx Karolina
    CARAMODE

    ReplyDelete
  87. thanks comment:** Nice post, I like retro:)

    ReplyDelete
  88. you are just soo adorable! lovely outfit as always xx

    www.tuttifruttibyam.blogspot.com

    ReplyDelete
  89. Una combinación perfecta, el bolso de mano es fascinante!
    Felicitaciones por el look, besos.

    Bella semana.

    http://sombriabelleza.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot for your kindness <3

      I wish you a wonderful rest of the week.

      Delete
  90. adore this outfit! love the fur vest and leather pants

    Kiki Simone
    http://kikisimonefashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  91. Sehr coole Geschichte kann man sich ja fast bildlich Vorstellen bei deiner Beschreibung :) mir ist mal was ähnliches passiert, allerdings ohne besondere Kleidung. Ich stand einfach wenige Tage vor Weihnachten mitten auf einem Weihnachsmarkt in der Innenstadt und habe meinen damaligen freund geküsst, bis irgendwas geblitzt hat. Wir drehen uns in richtung Blitz um und da steht eine japanische Touristentruppe und knipst uns ab :D

    Ich fahre im Winter Snowboard schon ziemlich lange und sehr sehr gerne ich freu mich immer riesig auf den Schnee wenns wieder auf die Piste geht :)

    Danke für deinen lieben Kommentar, habe mich sehr drüber gefreut :)

    Alles Liebe
    Fly - fluegelfrei.blogspot.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke fürs Lesen, liebe Fly <3 Aber das kann ich mir schon vorstellen, dass Du mit Deinem damaligen Freund die absolute Touristenattraktion warst :) Auch cool!

      Wünsch Dir, dass es bald wieder auf die Piste geht, und mein Kommentar kommt natürlich von Herzen!

      Alles Liebe
      Rena

      Delete
  92. Wonderful photos and wonderful outfit! I have lots of old clothes, have to figure it out what to do with it))
    kisses)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks and I wish you the perfect solution for your old clothes :)

      Delete
  93. I've popped by to look at your lovely Birger sweater and Zara boots that you referred to in your comment on my blog, thank you. Well I would never guess they weren't new so that is proof that my theory is correct. Winter clothes are a good investment - ha ha! So I agree, you do not always have to buy something knew to get noticed!

    Have a lovely week Rena x
    http://forcailini.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sure your your theory is correct and I wished really that I would have more such pieces like my Birger sweater and my Zara boots :) Thanks a lot for popping by!

      Have also a lovely week Colleen x

      Delete
  94. very nice oufit! :)
    http://angelandchic1.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  95. Loved the outfit!


    Follow each other on GFC? please let me know.
    didianadi.blogspot.mx 

    ReplyDelete
  96. I love those old but valuable pieces we all have which still make an impact! It is true that you don’t need to buy something new all the time. You look totally amazing and fabulous my wonderful friend. I hope you are having a great week.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree, and I wished really that I would have more older pieces which I still like to wear :) Thanks a lot for your wonderful feedback, I really appreciate this <3 My week is great so far, I hope, yours too.

      Delete
  97. you are one of my favourite bloggers! keep it up

    ReplyDelete
  98. great outfit! It's so chic and glam!

    lifeisashoe.blogspot.com

    ReplyDelete
  99. Rena
    Love your fur vest. You look. So chic in the snow . I think you will have this vest a very
    Lomg time ! XX, Elle
    http://mydailycostume.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elle
      Thanks. I hope I will have my vest a very long time :) XX, Rena

      Delete